Senaste nytt

Behöver man resa för att få tjäna sina poäng?

I det fallet man inte hinner göra sina resor, kan man då fortfarande checka in för att få sina poäng? Behöver man verkligen vara på planet
 

agehall

Medlem
Ja.

Om du söker lite här kommer du att se att vi har svarat på den frågan ganska många gånger och det är exakt så det fungerar.
 

GillBates

Medlem
Historiskt sett har det nog inte alltid varit så dock. Tänkte närmast på han som anställde thailändare för att resa ihop miles till honom (finns en video om honom, och andra FF-senseis, här på BC)

Edit: Kanske inte samma sak som no-show iofs.......
 

Jonas C

Medlem
I vissa länder där man inte scannar boardingkorten så kan det dock finnas en liten chans att man får poäng för en no-show, men inget man bör räkna med.
 
Varför jag undrar är för att jag inte kommer hinna göra två europaresor innan imorgon. Mina poäng löper ut på fredag och guldkortskampanjen var mitt enda sätt att säkra EBG i år
 

Storsteffe

Medlem
Inga regler utan undantag, missad hemresa har jag fått poäng(2 av 2) men missad utresa inte. Förmodligen tur elr något "systemfel" i samband med ej ombokningsbara biljetter och att resan påbörjats. Bolag? Den björnen behöver inte väckas ;)
 

DrKlas

Medlem
Historiskt sett har det nog inte alltid varit så dock. Tänkte närmast på han som anställde thailändare för att resa ihop miles till honom (finns en video om honom, och andra FF-senseis, här på BC)

Edit: Kanske inte samma sak som no-show iofs.......

Faktiskt inte alls samma sak utan precis tvärtom. Thailändarna flög in miles till sina egna konton just för att man verkligen behöver genomföra flygningen. Att deras konton sedan utnyttjades av någon annan för att boka bonusresor åt andra personer spelar ju ingen roll för poängintjäningen.
 
Toppen