Senaste nytt

Hong Kong med harbour view - inkl/upgrade club/lounge

Smuffe

Medlem
Jag har sökt överallt.. Börjat på momondo.se och jämfört på hotellens hemsidor med deras kampanjer..

Nu utökar jag mina jaktmarker och ber er om råd.
Vad rekommenderar ni om jag söker efter följande:

VAR: Hong Kong
NÄR: 17/18-20 januari 2014. (Minst 2 nätter, ev. 3 om priset är det rätta.)
VAD: Harbour View från rummet.
Tillgång till club/lounge antingen inkluderat eller som upgrade på hotellet.
Bonus vore att det finns ett badkar med harbour view men det lär vara overkill med tanke på budget. :)
MAX BUDGET: 3000-3500kr beroende på om det är 2 eller 3 nätter men jag önskar att det gärna får ligga på omkring
2000-2500kr som mest men rätt hotell, rum, lyx och allt annat som ingår i priset är mer avgörande än ett
halvtaskigt rum och dålig service. Jag är ju numera en medveten resenär och föredrar kvalité för ett högre pris än
något billigt med dålig service.

Tack vänner!
 

A380*G

Medlem
För 2000-3500 kr/natt har du ganska bra urval. Kolla de topprankade hotellen, du kan få club floor på de flesta (inte alla) hotell för den summan, speciellt om du bokar via third party.
 

mash

Medlem
Jag vill också rekommendera Harbour Grand hotel på Hong Kong-sidan. Håller riktigt hög standard till rimligt pris, dock ganska små rum - vilket inte är ovanligt i Hong Kong. Restaurangen på 41a våningen har en helt enastående utsikt över hamnen. Bodde i delux-rum och dom har en något märklig klarglasvägg in till badrummet, så ligger man i badkaret så kan man nog också få en skymt av utsikten :)
 

Smuffe

Medlem
Jag har kikat på Harbour Grand men sneglar även på East Hotel Hong Kong. Det ligger rätt off, verkar dock inte ha någon lounge/club och rummet är litet men utsikten som Harbour Corner View Room har knappt en meter från fotändan av sängen är riktigt mäktig.

Vilket av rummen rekommenderar ni på Harbour Grand rent prismässigt?
Deluxe, Grand Deluxe eller Premier?

Vi kommer ha 6 dagar på Mini Hotel och avslutar med något liiiite fiiiiinare, liiiite bättre och lite mer "UNTZ" de sista två nätterna.
Hmmm.. Ska grotta ner mig lite till men kom med förslag, allt tas varmt och tacksamt emot. :)
 
Last edited:
Bodde på Hotel Nikko som hade helt ok hamnutsikt. Tittade på dina datum och fick ett pris på 5600 SEK för tre nätter (Hotels.com).
Jag betalade 1100 SEK per natt. På webbplatsen för bokning framgick inte vilken sida rummet låg på. Mailade hotellet med önskemål om hamnutsikt och de fixade det utan extra kostnad. Var mycket nöjd med rummet, servicen, läget och framför allt utmärkt frukost!
Hong Kong Hotel - Hotel Nikko Hong Kong - Kowloon Hotel Hong Kong

Utsikt från rummet
PICT4069.jpg
 

Smuffe

Medlem
Hej igen och god afton!

Det lutar åt Harbour Grand, King with harbour view club floor för 3873kr.
Men innan jag bokar vill jag höra om någon av er har bott på Hotel Panorama by Rhombus.
De har följande alternativ: Executive king with harbour view där det ingår club lounge samt airport express train biljetter för avresedagen. Pris: 4026kr, c:a 150kr mer än Harbour Grand samt har lite större rum med större fönster, men det är ju inte allt.

Trevlig natt!
 
Toppen