Senaste nytt

Hur är Radisson Hotel Narita? Bättre att bo inne i Tokyo?

vacker

Medlem
Har nu bokat en Tokyoresa med sambon, men letar precis som trådskaparen efter vettiga hotell. Jag har en hel del Club Carlson poäng (116k) som jag tänkte använda, men såg att det enda Radisson hotellet som fanns i närheten av Tokyo låg i Narita.
Är det en bra stad?
Tar det lång tid att åka in till Tokyo Centrum?
Ska vi kanske bo mitt i Tokyo istället?
Tips på något annat hotell isf?
Vi kommer bara vara i Japan i 5-6 dagar så vill hinna få ut det mesta av tiden!

Mvh
 

Jonas C

Medlem
Radisson Narita är ganska billigt, så det känns nog inte så värt att använda poäng på just det hotellet. Narita ligger dessutom en 60-90 minuter från centrala Tokyo.

Jag föreslår nog att ni bor i centrala Tokyo.
 

vacker

Medlem
Okej, då sparar jag mina Radisson poäng (någon som vet hur länge man får spara dem?).

Vilket hotell i Tokyo då?, vill som sagt hinna se så mycket som möjligt, så måste vi byta hotell efter halva resan spelar det inte så stor roll.
 

Jonas C

Medlem
Vilket hotell i Tokyo då?, vill som sagt hinna se så mycket som möjligt, så måste vi byta hotell efter halva resan spelar det inte så stor roll.

Det blir nog lite svårt om inte du ger oss lite mer information om dina preferenser, så som ditt maxpris per natt, antal stjärnor, läge, etc. Jag tolkar det dock som att du gärna bor centralt :)
 

Hall

Medlem
Vänta inte för länge med att boka bara... Jag har haft tur hittills men det har varit riktigt nära med extremlyx till rövarpris eller hostelvarianterna. I prisspannet 800-2000 SEK kan det bara smälla till och så finns det inget vettigt kvar. Helt otroligt i en stad med så många rum som Tokyo. Kolla t.ex. nu den 2:e November...
 

Jonas C

Medlem
Tjaa tillskillnad från många andra städer så kan man förvänta sig hyfsad standard även på budgethotell. För 3-400kr natten får man ett rent och fräscht rum med TV och badrum. Bodde själv på ett sådant hotell förra året och var helt nöjd. Visserligen ingen lyx, men för 400kr natten så fick man ett tyst och rent rum med en bekväm säng, och närhet till tunnelbana.

8034112974_c6f5d5a813_z.jpg


8034113230_a2311d53eb_z.jpg


Rum och badrum på Hotel Nihombashi Villa i Asakusabashi, Tokyo.
 

Hall

Medlem
T.ex. Villa Nihombashi är klart prisvärt men dessa typer av rum går också snabbt på dessa (ibland oförklarligt) heta datum. Sedan är det "capsules" kvar för runt 200 SEK och naturligtvis lyxrummen för 5 kSEK och uppåt.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
T.ex. Villa Nihombashi är klart prisvärt men dessa typer av rum går också snabbt på dessa (ibland oförklarligt) heta datum. Sedan är det "capsules" kvar för runt 200 SEK och naturligtvis lyxrummen för 5 kSEK och uppåt.

Har bokat mina vistelser så långt i förväg så det är inget jag har reflekterat över. Men visst jag kan nog tänka mig att dessa hotell går åt ganska fort. Har ännu inte testat kapselhotell, men det kanske lutar mot en natt under nästa Tokyo resa :)
 
Toppen