Senaste nytt

Vilka är era favorithotell vid Amsterdam Schiphol flygplats?

lnixon

Medlem
Det verkar som om jag ska till FCO i januari, och den vettigaste förbindelsen ser ut att vara att övernatta på AMS och ta morgonflyget därifrån.

Jag har bott på Yotel förr, och det är ju lysande att kunna bo airside, även om den poängen förtas lite grann av att Yotel ligger i icke-Schengen-delen av flygplatsen, så man måste ändå genom en säkerhetskontroll på morgonen.

Har ni några andra favorithotell på AMS? Jag föredrar att vara på gångavstånd för att maximera min lyxiga sovmorgon.

/Sign småbarnsfar
 

Senator

Moderator
Hej,

Både Sheraton och Hilton tar mindre än 5min att prominera till när man kommer "air-side". Som HH Diamond VIP kan du gissa vilken jag väljer :)
 

Jacob

Medlem
Jag har också testat Yotel på Schiphol. Det är inte direkt några stora rum man får men standarden är helt OK och priset oftast mer än hälften mot vad t.ex. Hilton, Sheraton och Radisson på flygplatsen tar.

Det ska även finnas ett Mercure hotell i transithallen, dock även det i non-Schengen transithallen.
 

lnixon

Medlem
Jag har också testat Yotel på Schiphol. Det är inte direkt några stora rum man får men standarden är helt OK och priset oftast mer än hälften mot vad t.ex. Hilton, Sheraton och Radisson på flygplatsen tar.

Fast jag gillar den där mysiga kabinkänslan. Jag har väl blivit präglad av alla nattågsresor i ungdomen.

Det ska även finnas ett Mercure hotell i transithallen, dock även det i non-Schengen transithallen.

Ah, det har jag missat. Ska undersöka.
 

Gnopps

Medlem
Jag bodde på Hilton förra månaden och var inte särskilt imponerad. Rummen var slitna, amerikansk inredning och i loungen plockades ölen bort tidigt under kvällen.
 
Toppen