Senaste nytt

Flyg Stockholm-Santiago via New York med American Airlines?

jannewa

Medlem
Hej, hjälper min bror att söka resa, jag försöker hitta någon med AA så att han kan använda mina 500 miles upgrades och ev. SWU.
Det Jag hittat är
ARN-LHR-JFK-MIA-SCL
SCL-MIA-LHR-ARN

Men den går inte att uppgradera JFK-MIA med 500 miles.

Har någon några förslag eller tips så tas det tacksamt emot!

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Santiago, Chile
  3. När vill/behöver du resa ut? 14 februari +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 24 mars +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 8 år
  7. I vilken kabinklass? I Ekonomi
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst AA
  9. Vad är din budget? max 28.000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? byte i USA
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? i New York på dit vägen, 3 dagar.
 

agehall

Medlem
Varför går det inte att använda din uppgradering JFK-MIA? Det kan ju vara rätt bra att veta om det finns bivillkor här som de flesta av oss nog inte känner till. Det är inte många här som har full koll på sådana saker inom AAdvantage.
 

jannewa

Medlem
På min bokning jag hade stod det att det inte kunde uppgraderas online, att man var tvungen att ringa callcenter, på den preliminärbokningen han fick fanns det alternativet bara på internationella flygningarna, på JFK-MIA fanns inget alternativ alls. Han vill boka och betala nu, och 500 miles uppgraderingarna har jag nu, swu får jag nästa år. :)
 

TheEagle

Medlem
Det billigaste jag kan hitta är följande:
Skärmavbild 2013-10-25 kl. 15.42.01.png

Vill ni flyga AA är detta ett alternativ någon tusenlapp mer än budget:
Skärmavbild 2013-10-25 kl. 15.35.53.png
 

AABack2ARN

Medlem
En SWU kan som sagt uppgradera max 3 flighter i en riktning och gäller enbart på flygningar med AA-nummer som utförs av AA. Jag har dock aldrig prövat att inkludera två interkontinentala sträckor i samma uppgradering och har för mig att jag läst på FlyerTalk att detta inte går enligt regelboken men kan ske i alla fall.

500-miles uppgraderingarna går att nyttja på alla inrikes sträckor samt Canada, Mexico, Karibien och Centralamerika (jag tror inte SCL räknas dit)

https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/eliteStatus/upgrades/500mileUpgradesContent.jsp?from=Nav#overview

500-miles uppgraderingar kan bara bekräftas 24 timmar före avresa. Observera att det är status på resenären som räknas även om någon annan (med högre status) står för uppgraderingarna.

På sidan som länkas står det vidare att icke statusmedlemmar enbart kan nyttja 500mileupgrades på Y och B-biljetter. Så om din bror inte har status lär den vägen inte fungera om du inte kan övertyga callcentret att din status borde gälla.
 
Last edited:

jannewa

Medlem
Tack för info!


passar på att fråga om en annan sak gällandes AA, fick en opup MIA-LHR när jag åkte hem senast. Jag hade bokningsklass N och blev uppgraderad till R. Jag hade tidigare anmält mig till EU30K-erbjudandet för att nästa resa blir i C. Nu när jag loggade in på kontot såg jag att jag fått 15000 miles extra pga det erbjudandet + 25% för business. Jag trodde att man bara fick miles för det man betalat för, är det annorlunda på AA?
 
Toppen