Senaste nytt

Använder ni SAS Credits?

Anger du SAS Credits kod vid bokning hos SAS?

  • JA

    Votes: 46 47,4%
  • NEJ

    Votes: 51 52,6%

  • Total voters
    97

flybob

Medlem
Det är någon form av företagspoäng om jag förstår det hela rätt? Tjänar inte den enskilde medlemmen poäng om man utnyttjar detta?
Som svar på din fråga, nej.


Ps. väntar med att rösta för att jag misstänker att det finns en liten bugg som skickar dig tillbaka till förstasidan av tråden när du röstar (men vill bekräfta innan jag buggrapporterar), oberoende av vilken sida du är på när du röstar. Martin Björnström, Kristofer, bugg eller ej?
 
Last edited:

mha321

Medlem
Och ingen anledning till att man inte har enskild firma, själv är bäste dräng :rolleyes:

Tyvärr är reglerna rätt strikta för vilka flyg man får använda de på - måste vara i företagets tjänst, och just det företaget. Inga privatresor, inte om man flyger för ett annat företag, t.ex. Så man kan inte ha en EF bara för att få credits som man egentligen tjänar jobbandes för någon annan (om man inte jobbar för dem som konsult, förstås..)

Sedan om de faktiskt följer upp det är ju en annan sak, men reglerna sätter en hel del begränsningar.
 

Kristofer

Medlem
Ps. väntar med att rösta för att jag misstänker att det finns en liten bugg som skickar dig tillbaka till förstasidan av tråden när du röstar (men vill bekräfta innan jag buggrapporterar), oberoende av vilken sida du är på när du röstar. Martin Björnström, Kristofer, bugg eller ej?

Aha - du menar att man kommer till sida ett om man t ex står på sida tre och röstar? Vet inte om det är en bugg faktiskt, får kolla med teknikern i morgon. :)
 
Last edited:
Toppen