Senaste nytt

Kan jag se om ett säte är blockat pga EBG eller om någon verkligen sitter i sätet?

jsn

Medlem
Om jag kan se detta, hur/var ser jag det?
Man kan ju gissa sig till att om en gång/fönsterplats + mittenplatsen är upptagna så är mittenplatsen seat-blockad, men det kan ju lika gäärna vara ett par som reser som vill sitta nära varandra... Hur tar jag reda på vvilket av fallen det är i förväg?
 

Ghoose

Medlem
Tror inte att du kan det numera... Förr såg man ju att det var "blocked" har för mig att det var ett KRYSS över sätet men numera verkar de visa platsen som ledig men att det är omöjligt att boka den.

Kollade för någon vecka sedan vid gaten och tjejen där kunde inte heller se anledningen till varför ett visst säte inte gick att boka.
 

karho

Medlem
Om man tittar i expertflyer på seat map ser man väl det? Alltså skillnad.

Såhär: blått=upptaget, kryss=blockat.
Capture2.PNG
 
Last edited:

AxelB

Medlem
Om du har två bokningar på samma flygning.
Gjorde detta när jag flög med min pappa och jag A3*G och då stod det att mittsätet var upptaget för honom. :)
 

Jonas C

Medlem
Brukar ofta få mittensätet blockerat med TK*G inlagt. Sist fungerade det utmärkt. Fick hela raden blockerad trots en ganska full flygning på AMS-CPH, och på hemresan (fullsatt) var plats 3C blockerad. Tyvärr flyttade sig en snubbe till 3C efter start.
 
Last edited:

karho

Medlem
Nu låter jag som att jag får provision, men det får jag inte:

Alla som öht är intresserade av hur de reser bör ha full access till EF. Det är snorbilligt för vad man får...

Du borde få, med tanke på hur mycket du pushar för EF! :)

För att svara på din fråga vicce: vet ej. Jag har betalversionen.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu vet jag inte exakt hur långt i framtiden ovanstående skärmdump visar. Men jag skulle anta att det är en flygning inom kort och det som är mest intressant med bilden ovan (och i stort sett alla andra seatmaps numer) är antalet blockade säten. Jag kan se (1) plats som har ett tomt VALBART säte bredvid sig. Att vi vet att det är många EBG numer är ju ingen nyhet, men det där känns inte enbart som om det är EBG som får seatblock?
 

karho

Medlem
Bilden visar en SK flight ARN-CPH i morgon som jag tog som ett exempel. Planet är längre än 20 rader men cropade bilden lite.
 
Toppen