Senaste nytt

United sänker bagage allowance för Star Gold

joemume

Medlem
Den 17/10 så ändrade United Airlines sin allowance policy för incheckat bagage. Reglerna är fortfarande oförändrade för United 1K m.fl. men Star Golds får nu enbart checka in 2 x 23 kg i Longhaul Economy, istället för 3 x 32 kg tidigare och endast 1 x 23 kg för domestic flighter.

http://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx

Kanske är jag den enda som lider av detta, men när man utövar äventyrssport i USA så är det rätt skönt att kunna checka in pjäxor, hjälm, skyddsutrustning etc. utan att behöva bry sig.

Verkar som fler och fler Star Alliancebolag går sina egna vägar vad gäller regler just nu. Tråkigt.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag trodde faktiskt det var någon regel i USA som tvingade bolagen att ha 32kg som maxvikt på väskorna. Är det inte så alltså?
 

Claes L

Medlem
Detta är ju inte alls roligt....
Kollade på våran bokning som gjordes i September (flyger i Nov och Dec) så står det 2st x32kg (ser inte tredje väskan) gratis och att present valid *A gold card.

Så förhoppningsviss så borde dom gamla reglerna gälla för redan bokade resor
 
Last edited:

Alx

Medlem
Aj vad synd... Förståeligt att de anpassar sina regler till övriga alliansmedlemmar. Men visst är det ändå trist! Jag har haft ordentlig nytta av de gamla bagagereglerna.
 

taxvalp

Medlem
Flög inrikes i söndags 20/10 med United och hade då 2 x 32 kilo i ekonomiklass som *G. Ovanstående gäller kanske endast nya bokningar?
 

Alx

Medlem
Ibland är man glad att man inte har läst det första inlägget tillräckligt noggrannt!! Jag berörs ju inte alls av förändringen!! :cool: Förändringen berör ju "bara" övriga *G. Som UAMP Gold eller högre är reglerna oförändrade.

Med tanke på att flygbolag som SAS, Lufthansa group m.fl. särbehandlar sina egna medlemmar jämfört övriga alliansmedlemmar, så är det i mitt tycke inte mer än rätt att United gör likaså tillbaks! Visst är det en trist utveckling när man ska föreställa vara partners. Men "what goes around comes around" gäller som vanligt i slutänden. :(
 
Last edited:
Toppen