Senaste nytt

Rezidor, inga rum tillgängliga för en natt, men för två?

Hej,

Ska bo en natt lör-sön i GBG och tittar på stadens utbud av Rezidor hotell.
Just denna helg är det fullbokat när jag söker på en natt, om jag ändrar min sökning till fre-sön eller lör-mån går det dock utmärkt.

Håller de en andel rum för att försöka få in längre bokningar?
Kommer dessa släppas närmare aktuellt datum?

Eller bör jag redan nu använda min 'Room Availability Guarantee' som guld-medlem, hur fungerar denna förresten?

Tack på förhand!
 

mha321

Medlem
Det gär de säkerligen - särskilt sö-mö men troligen också fr-lö är ju de dagar det är svårast för dem att få beläggning på.

Däremot indikerar ju din sökning att det faktiskt finns rum lediga, vilket borde göra att det borde vara busenkelt att få rummet på availability guarantee. Jag skulle definitivt prova det. Bara att ringa til dem och säga som det är - "vill boka hotell x från datum a till b, men det visas ingen tillgänglighet. Jag vill boka med hjälp av min bokningsgaranti.". Brukar gå hur bra som helst - men man måste ringa, det går inte att göra online. Det har inte varit några problem att göra via central reservations för mig. Vet inte om det går direkt till hotellet - de kanske inte ser din status live.
 

Malu

Medlem
Jag har mailat direkt till hotellet i motsvarande situation och bifogat CC-nummer och status. Har funkat utmärkt. Två problem är att man får ganska dålig rate + att man inte får 2000 poäng i onlinebokningsbonus, men det första får man ju mer poäng av så det kompenserar i viss mån det senare...
 

Agö

Medlem
Har nu testat CC Room Availability Guarantee för första gången. Mailade centralt om två nätter på Viking nästa vecka. Får ringa om de inte kontaktar mig under dagen. Blir intressant.
 
Toppen