Senaste nytt

Jumpseat eller cockpit?

TheNFlyer

Ny medlem
Hej! Jag är en sjukt flygintresserad 13 åring från stockholm. Jag ska nu på söndag flyga ner till ängelholm helt ensam. Tror ni att det är möjligt nu för tiden att man får bara gå in i cockpit och titta eller om man får vara med i jumpseat?
Mvh Niklas :)
 

Najk

Medlem
Det beror på kaptenen. Prata med pursern ombord och fråga snällt och håll tummarna!
Lycka till!
 

NotRyan

Medlem
Det kostar inget att fråga snällt... Frågan är bara när och var du skall göra det, i gaten eller vid ingången till planet...

Mvh
/NotRyan
 

famhanssons

Medlem
Välkommen till BC!

Troligtvis får du inget av dina alternativ. Hursomhelst är det helt upp till kaptenen. Jag tycker dock du ska fråga. Gör du inte det kommer det aldrig att ske.
 

FF#1

Medlem
Det är inte ovanligt att barn får komma och titta, har sett det massor av gånger.
Fråga ombordpersonalen så kanske det går.
 

fcx

Medlem
Skulle tro att det är störst chans att få ta en titt efter landning, men det beror ju på hur pass stressade man är att komma iväg igen.

Som sagt, frågan är fri och man kommer långt med ett leende :)

(Och ja, det är värt besväret bara för att få en titt, tro mig)
 

vicce

Medlem
En del bolag har som regel att man (kapten) måste ringa till OP/Crew Office och sedan om man får OK från dem så är det kaptenen som bestämmer om man får sitta på klappen eller inte. Däremot så skadar det ju inte att fråga.
Har de inte så bråttom efter flygningen, så får du säkert gå fram efter flygningen och kika, och prata med kapten och styrman.
Lycka till och trevlig resa!
 
Toppen