Senaste nytt

Companion Award och första klass?

Bonden

Medlem
En liten dum fråga..

Companion Award gör ju att din medresenär bara betalar 50% av det antalet miles som behövs, vad jag har sett gäller det ekonomi och businessclass. Funkar det i firstclass också?
 

Senator

Moderator
I min erfarenhet är det enklare på LX via ZRH/GVA än på LH via FRA. I vissa fall finns det plats på rutterna från DUS, men jag skulle inte flyga F från DUS då det finns ingen riktigt FIRST EXPERIENCE där. Om jag minns är det:
ORD
EWR
året runt sen växlar man
MIA - vinter
YYZ - sommar

Lycka till!
 

Senator

Moderator
Då får jag säga "Det var bättre förr...".
När Swissair(inte SWISS) hade Qualiflyer program, så kunde man använda Companion Award till en säljbar plats.

Jag tror det kommer bli sämre:
En UPGR från Z-klass till USA är nu 65.000 miles en väg medan en O-klass kostar 170.000 miles t/r. En resa till USAs östkust generar runt 22.000 - 23.000 miles, medan en resa till västkusten genererar ca 30.000 miles t/r med 25% EXEC BONUS.
Jag tror att:
Alla *A JV bolag mellan Nordamerika och Europa (LH, OS, LX, CO/UA, och AC) kommer lägga Z-klass på lägre intjäning
M&M kommer ta bort UPGR VOUCHER på Z-klass. Det ryktas det om redan.

Flying Blue gör detta redan.

Ovan är spekulation, min privata åsikt...
 

Senator

Moderator
Brr.. Hoppas du har fel!

Jag med.... Men med tanke på ändringar som redan har hänt... Jag tycker personligen att med JV sedan 1 juli, har mina *A resor till USAs östkust blivit dyrare. LX har gått från 15tkr till 21tkr på resor till NYC. Lägg två UPGR VOUCHERS på det, så hade man en bra FIRST upplevelse till JFK på en sprillans ny A330-300 för 15 laxar och flex biljett! Världsklass!!! :cool: "Those days are gone my friend"!

Dock är det fortfarande bra priser till LAX/SFO.
 
Toppen