Senaste nytt

Har SAS haft direktlinje Stockholm-Shanghai?

A380*G

Medlem
Hade en lunchdiskussion med några kollegor huruvida SK har haft direktlinje Stockholm - Shanghai eller ej. Kan någon säga om så är fallet, och ungefär när det var?
 

Dr. Miles

Expert
Det var Stockholm - Beijing rutt som SAS hade, så vitt jag minns så fanns det ingen Stockholm - Shanghai SAS direktflyg.
(Möjligen när det var Sovjettiden då man inte kunde flyga över Sovjet.)
 
Last edited:

Jacob

Medlem
På 90-talet flög SAS Stockholm-Tokyo och Stockholm-Osaka, de har även på senare år flugit Stockholm-Bangkok, men Shanghai har SAS endast trafikerat från Köpenhamn.
 

A380*G

Medlem
Tack för informationen! Jag var tämligen ävertygad om att SAS aldrig haft direktlinje från Stockholm till Shanghai men min kollega påstår att han åkte det, samt att en annan kollega säger att hennes mamma arbetade som flygvärdinna på dessa flyg.
 

Dr. Miles

Expert
Tack för informationen! Jag var tämligen ävertygad om att SAS aldrig haft direktlinje från Stockholm till Shanghai men min kollega påstår att han åkte det, samt att en annan kollega säger att hennes mamma arbetade som flygvärdinna på dessa flyg.

Det är inte så konstigt. Många människor blandar olika saker.
När jag säger att jag kommer ifrån Sverige till någon i Asien, så många säger "Good watch. I like Rolex."...
 
Toppen