Senaste nytt

Sämre intjäning till EuroBonus för SWISS business class från 27 oktober

Randy Marsh

Medlem
Jaha, då var det slut på det roliga...Från den 27:e oktober ger SWISS business class discounted, både bokningsklass P och Z, endast 100 % intjäning till EuroBonus. Det blir alltså lika dålig intjäning i business som för Lufthansa. Väldigt trist eftersom SWISS ofta har bra erbjudanden i business class och dessutom en utmärkt produkt. :(

EuroBonus partners - SWISS - SAS
 
Last edited:

fcx

Medlem
Det var ju tråkigt. P brukade vara mycket prisvärt de gånger det fanns att boka.
Men Z också var ju onödigt...
 

FF#1

Medlem
Det var ju inte kul,

Undrar hur länge det tar innan det kommer liknande förbättringar för LH gruppens billiga första klassbiljetter.
 

Jonas C

Medlem
Kanske dags att döpa om dem till P(unishment) och Z(ilch) class…

Lufthansa gör verkligen allt för att jaga bort kunderna.
 

Carl

Medlem
Eller vill LH försöka få över kunder från EuroBonus till M&M? Kanske lyckas med att få några frekventa resenärer att byta och med det få dessa att flyga mer med LH gruppen...
 

A380*G

Medlem
Om jag inte fått allt om bakfoten så är det SAS EB som bestämmer hur många poäng man vill ge för respektive flyg, dvs inget som LH eller någon annan kan bestämma.
 
Däremot ser det ut som bokningsklasserna S, V, W och L ger bättre utdelning från den 27 oktober.

Gäller datumet för när resan är bokad eller när den genomförs?
 

Senator

Moderator
När det gäller klassiska "enhencements" som brukar dom väl träda ikraft bums:D

Däremot ser det ut som bokningsklasserna S, V, W och L ger bättre utdelning från den 27 oktober.

Gäller datumet för när resan är bokad eller när den genomförs?

När denna typ av ändringar sker inom samma bolag (t.ex. SAS och EuroBonus) är det normalt en grace period kopplat till när man har bokat och när man reser. Nog svårare rent tekniskt att hålla reda på detta med en partner.

Tyvärr är denna ändring rätt logisk och följer motsvarande ändringar inom alliansen. Jag tycker att SAS EB borde ha en trappa på 150% för dyra ekonomibiljetter samt billigare affärsklassbiljetter.

Principiellt är jag för harmonisering av detta. Jag ser inte intjäningen av 100% på EB och M&M för "P" klass som ett principiellt problem i en värld där man får det man betalar för. Problemet i min värld är prissättning och den kartell som bildades 2011-07-01 med den s.k. Star Alliance North Atlantic Joint Venture. Där ligger problemet...

Nästa blir United... borta till S14 mao ut mars, 2014.
 
Toppen