Senaste nytt

Tips på butiker för flygnördar

taxvalp

Medlem
I dag hittade jag nästan av en slump Boeings prylbutik i Chicago. Det finns även en i Seattle (såklart) och St Louis.

The Boeing Store

I jämförelse med många här är mitt intresse för själva flygplanen ganska ljummet men jag lämnade ändå stället med penna, mugg, kylskåpsmagnet och t-shirt enligt normen för amerikanska souvenirbutiker. De riktiga flygnördarna kan nog shoppa loss rejält, ganska vettiga priser för övrigt (även om själva konceptet att betala för reklamprylar redan från början är intressant). Fanns en hel del Dreamliner-prylar men dem vågade jag inte köpa om de skulle börja krångla...

Det finns ju diverse andra flygrelaterade butiker i världen. Kanske läge att samla tipsen i en tråd, förslagsvis denna?
 

Bryant

Medlem
I dag hittade jag nästan av en slump Boeings prylbutik i Chicago. Det finns även en i Seattle (såklart) och St Louis.

The Boeing Store

I jämförelse med många här är mitt intresse för själva flygplanen ganska ljummet men jag lämnade ändå stället med penna, mugg, kylskåpsmagnet och t-shirt enligt normen för amerikanska souvenirbutiker. De riktiga flygnördarna kan nog shoppa loss rejält, ganska vettiga priser för övrigt (även om själva konceptet att betala för reklamprylar redan från början är intressant). Fanns en hel del Dreamliner-prylar men dem vågade jag inte köpa om de skulle börja krångla...

Det finns ju diverse andra flygrelaterade butiker i världen. Kanske läge att samla tipsen i en tråd, förslagsvis denna?


Det är en riktigt bra affär. Det enda negativa är att de inte har flygbolagstryck på sakerna utan endast Boeing. Men hey, det är ju Boeing store...
Första gången jag skulle dit så stängde de precis sen var det röda dagar så jag hann aldrig dit.
Andra försöket så var det öppet och jag köpte på mig alldeles för mycket.
Senaste gången jag var i Chicago vågade jag inte ens åka dit eftersom jag skulle gjort av med för mycket pengar..:)


I Bangkok på MBK har de en grym butik med miljarder (överdrift) flygplansmodeller i metall (Herpa). Där tillbringar jag alltid mycket tid. För att vara i Bangkok så är det dyrt och det är svårt att pruta men för en samlare så är det värt pengarna.

Toy Studio since 1995, Thailand\'s No.1 Original Models Store. - Toy Studio, Autoart, Minichamps, Herpa Wings, Gemini Jets, Phoenix Models, Car Model, Airplane Model, Die-cast Model, CMC, Nissan, Toyota, Honda, Yamaha, Ferrari, BMW, Mercedes-Benz, Po
 
Den här var ju riktigt cool, tror nog nästan det blir en så när vi åker i maj :)

upload_2019-1-26_17-0-30.png

MONOPOLY: SINGAPORE AIRLINES EDITION


Monopoly and Singapore Airlines have teamed up to create an exclusive travel-sized version of the world’s most loved family board game. Enjoy your flight with us and have fun in a game of Monopoly: Singapore Airlines Edition. Gameboard dimensions: 28cm x 28cm.

MONOPOLY: SINGAPORE AIRLINES EDITION - KRISSHOP - SINGAPORE AIRLINES
 

MrDollar

Medlem
Coolt, antar man kan köpa det i någon butik på flygplatsen i Singapore?

Den här var ju riktigt cool, tror nog nästan det blir en så när vi åker i maj :)

Visa bifogad bild 85481
MONOPOLY: SINGAPORE AIRLINES EDITION


Monopoly and Singapore Airlines have teamed up to create an exclusive travel-sized version of the world’s most loved family board game. Enjoy your flight with us and have fun in a game of Monopoly: Singapore Airlines Edition. Gameboard dimensions: 28cm x 28cm.

MONOPOLY: SINGAPORE AIRLINES EDITION - KRISSHOP - SINGAPORE AIRLINES
 
Toppen