Senaste nytt

KL868 Osaka - Amsterdam, går ner på Arlanda

image.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Enligt Expertflyer är det en MD11 som kommer upp för att hämta de strandsatta resenärerna. Det tillhör nog inte vanligheterna att Arlanda ser en passagerarkonfigurerade MD11 nu för tiden. Tyvärr är det ju kolsvart ute då så något bra fototillfälle lär väl inte ges. :(

Det som är lite mer oroväckande är varför ursprungsplanet tvingades ner? Motorproblem sägs det. 77W har vid ett flertal tillfällen haft just motorproblem och jag har för mig att minst ett av dessa plan landat på Arlanda i somras. Hoppas detta inte är en variant av samma sak...
 

AABack2ARN

Medlem
Det är vidare inte alltid så lätt detta med information på websidorna när det är något som inte går som det ska. Men jag är inte helt säkra på att passagerarna har för avsikt att "Discover Stockholm" ;)

klm868.png

Inte heller lär de nog anse att de landade 40 minuter före utsatt tid i just Amsterdam...
 

nilsson

Medlem
Det är vidare inte alltid så lätt detta med information på websidorna när det är något som inte går som det ska. Men jag är inte helt säkra på att passagerarna har för avsikt att "Discover Stockholm" ;)

Tja, en del kanske skulle det och kom fram förvånande tidigt.
 
Last edited:

marbe166

Medlem
De verkar inte ha kommit iväg ännu, enligt Arlandas hemsida är det fortfarande boarding, och i T5. KL868 ska också ha ankommit till T5. Kan inte T2 hantera 777 och MD11?
 

palmen

Moderator
De verkar inte ha kommit iväg ännu, enligt Arlandas hemsida är det fortfarande boarding, och i T5. KL868 ska också ha ankommit till T5. Kan inte T2 hantera 777 och MD11?

BA hade en 777-200 där för 2 helger sedan så nog kan de hantera det på T2, kanske finns lite bättre faciliteter och möjligheter att ta hand om alla om de flyttades till T5.
 
Toppen