Senaste nytt

Lounger på Kastrup - SAS/Diners Club

Hej

Har precis lyckats med min första OT och har därmed access till SAS Gold Lounge på onsdag den 23/10. Än så länge är det bara jag som har lyckats med uppgradering och reser med man och dotter på 3 år. Har även DinersClub och oändligt många fria besök där. Min fråga är vilken lounge utav de tre möjliga (SAS en och Diners två om jag inte har fel) ska man välja? Lär få betala för minst mannen och ev dottern på samtliga då Diners fria besök är dumt nog personliga.
 

jumbooze

Medlem
Hej

Har precis lyckats med min första OT och har därmed access till SAS Gold Lounge på onsdag den 23/10. Än så länge är det bara jag som har lyckats med uppgradering och reser med man och dotter på 3 år. Har även DinersClub och oändligt många fria besök där. Min fråga är vilken lounge utav de tre möjliga (SAS en och Diners två om jag inte har fel) ska man välja? Lär få betala för minst mannen och ev dottern på samtliga då Diners fria besök är dumt nog personliga.

Grattis till OT!
Jag skulle lägga ett meddelande i lounge meeting tråden för att se om mannen kan bli inbjuden av någon SK Gold.
På så sätt löser det sig ju, kan inte se att de nekar dottern.
 
Tack för tipset. Annars kan man väl betala för honom? Min undran är mer vilken lounge som är bättre? Är SAS Loungen bättre än Diners två?

Grattis till OT!
Jag skulle lägga ett meddelande i lounge meeting tråden för att se om mannen kan bli inbjuden av någon SK Gold.
På så sätt löser det sig ju, kan inte se att de nekar dottern.
 

famhanssons

Medlem
Hej

Har precis lyckats med min första OT och har därmed access till SAS Gold Lounge på onsdag den 23/10. Än så länge är det bara jag som har lyckats med uppgradering och reser med man och dotter på 3 år. Har även DinersClub och oändligt många fria besök där. Min fråga är vilken lounge utav de tre möjliga (SAS en och Diners två om jag inte har fel) ska man välja? Lär få betala för minst mannen och ev dottern på samtliga då Diners fria besök är dumt nog personliga.

Du får ju ta med hela familjen i SAS så det borde bestämma vart du ska.
 

Nemo

Medlem
Nu vet jag inte om det är missförstånd eller inte, men ändå. Rätta mig om jag har fel. Om du ska flyga med SAS och fått uppgraderat till business så har du tillgång till SAS Lounge, men inte till SAS Gold Lounge. Du har inte möjlighet att ta med gäst eller familj, däremot kan de köpa sig access. Om du däremot är EBG har du tillgång till SAS Gold Lounge och kan ta med familj, och detta oavsett om du flyger business eller ej. Om du är Star Alliance Gold har du oavsett bokningsklass tillgång till SAS Gold Lounge men får endast gästa en person (samt infant <2 år).
 

Nemo

Medlem
Får man guld lounge med C-biljett numera?
Om man tolkar SAS bokstavligt och endast använder informationen från denna länk så har alla SAS kunder tillgång till alla lounger, oavsett bokningsklass eller status. Tror dock inte att det är detta SAS egentligen menar.
Nedan hittar du information om både våra egna lounger och av oss kontrakterade lounger. Som kund hos SAS har du tillgång till alla våra lounger samt alla våra partners lounger.
Allt om resan - här hittar du loungerna - SAS
 
Diners har 2 lounger på Kastrup. Ligger bort mellan A och B. En på vänster sida och den gamla på höger sida. Det går bra att ta med gäst men det kostar 110 Dkr tror jag det var. Den gamla till höger har jag besökt många gånger. Den är bra, inte så fräsch som SAS men acceptabel. Bra utbud av mat, vin, öl och mackor. Dock inte mat utan ost, leverpastej, skinka och liknande. Den nyaste och vänstra har jag bara besökt en gång och även den ok. Priset för gäst var den gången också 110 Dkr.
SAS ligger åt vänster bort mot C. Två våningar, där vån 2 är reserverad för Guldkort tror jag. Bra utbud av mat, vin öl och även sprit. Är man begiven på sprit är Diners att föredra. Urvalet är större än SAS.
 
Toppen