Senaste nytt

Felregistrerade poäng

Jakob K

Medlem
Hej!

Efter ARN-PEK-HGK med CA så har jag stött på problem. Jag hade vid bokning lagt hela resan på mitt A3-kort av lite oklara skäl eftersom jag redan är A3*G. Jag ändrade mig sedan och ville kreditera EB och gjorde så här:

Vid check-in så ber jag agenten byta till mitt EB-kort på både ARN-PEK och PEK-HKG istället. Detta sker men jag boardar med mina redan utskrivna boardingcards som står på A3*G.

Nu när poängen kommer in så visar det sig att ARN-PEK krediterats till A3 och PEK-HKG till EB.

Jag vill ha samtliga poäng på EB eftersom jag tänkte "kraftsamla" där för framtida poänguttag.

Vad göra? Kan jag retroclaima på nåt vis?

mvh
 

agehall

Medlem
Troligen är det kört. Jag har iaf inte lyckats med motsvarande inom *A.

Om man vill vara säker på att få poäng rätt, så ska man aldrig ha fel bonusprogram i bokningen. Alls. Om man byter vid incheckning eller gate så är risken att de bara ändrar ett leg eller lyckas med andra konststycken, så det absolut bästa är att stoppa in rätt program själv i förväg.
 

palmen

Moderator
Troligen är det kört. Jag har iaf inte lyckats med motsvarande inom *A.

Om man vill vara säker på att få poäng rätt, så ska man aldrig ha fel bonusprogram i bokningen. Alls. Om man byter vid incheckning eller gate så är risken att de bara ändrar ett leg eller lyckas med andra konststycken, så det absolut bästa är att stoppa in rätt program själv i förväg.

Även om man lagt in annat nummer i förväg får man ibland vara lite uppmärksam. Nu senast jag reste med United så hade jag sedan i somras petat in mitt EB-nummer i bokningen. När jag väl checkade in på flygplatsen stod ände mitt UMP nummer angivet och jag fick ändra det själv via automaten.
Bara hoppas att det inte strulra på något sätt när jag ska göra samma sak med Aegean nästa år
 

Jonas C

Medlem
A3 poäng är ju ganska användbara de också, så jag hade nog hellre samlat där istället. Dessutom är intjäningstabellen på *A bolag bättre hos A3 än hos EB.
 

Jakob K

Medlem
Jo förvisso - men det beror ju på lite grann hur många poäng man har på respektive konto. De måste ju räcka till awarden man tänkt sig :)
 

Jakob K

Medlem
Jag kan ju säga som så här:

Detta var första och sista gången jag flyger CA. För dåligt helt enkelt. Flertalet medpassagerare C-kabinen höll med mig.
 
Toppen