Senaste nytt

Varför kan jag inte checka in på sas.se?

Bryant

Medlem
Hej

Ska ut och flyga imorgon med SAS. Jag har 4 flighter på samma pnr. När jag skulle checka in så kunde jag checka in på första flighten men inte på de tre övriga? På de övriga för jag meddelandet "Det var inte möjligt att checka in på detta flyg". Detta tycker jag är märkligt då det är helt vanliga SK flighter..
 
Hej Bryant,
jag har rokat få samma meddelande. Det är så att du skall ha 22 timmar innan den sista flyget avgår för att få det att funka. Så funkade för mig när jag hade en ARN-HEL-OUL-HEL-ARN tur och retur samma dag. Haft samma problem som du när jag checkat in tidigt så t.ex. ARN-GOT-ARN har jag inte lyckats checka in på hem resan innan kommit till terminal 4 i ARN.

Undar lite vilka legg du har?

Hoppas det löser sig.
 

Bryant

Medlem
Jag reser ARN (0900), FRA (1230), CPH (1505) och HEL (1945).

Var jag för snabb när jag checkade in första flighten imorse?
 
Jag reser ARN (0900), FRA (1230), CPH (1505) och HEL (1945).

Var jag för snabb när jag checkade in första flighten imorse?

Den sista är från HEL 19:45 och då är det 22 timmar före avgång lokal tid. Nu när du checkat in till den första avgången så du kan inte göra inchecking innan imorgon bitti på ARN T5 och då ska det funka.
 

Bryant

Medlem
Ok. jag tycker ändå att det är lite märkligt att jag kunde checka in på en flight. Om det är kopplat till den sista borde jag väl inte kunna checkat in på någon? Nåväl, det löser sig imorgon på ARN. :)

Tack för hjälpen.
 
Ok. jag tycker ändå att det är lite märkligt att jag kunde checka in på en flight. Om det är kopplat till den sista borde jag väl inte kunna checkat in på någon? Nåväl, det löser sig imorgon på ARN. :)

Tack för hjälpen.

Jag förstår. Som sagt har jag råkat på samma ett antal gånger när checka in via mobil / WEB men sen det löst sig när jag kommit till terminalen.

Ha en trevlig resa!
 
Toppen