Senaste nytt

Hur lägger man in bonusnummer på Qatar Airways efter bokningen är gjord?

Mr.T

Medlem
Hej,

Har försöka mig till svaret men hittar inget.
Jag ska resa med Qatar i jul. När jag bokade så la jag inte in några bonusnummer då jag inte var medlem i BAEC, nu har jag skaffat det och vill lägga in numret. Men på när jag går in på Check My Booking på Qatar så hittar jag ingenstans där det alternativet finns. Vet ni hur man kan lägga in det?
 

johansch

Medlem
Är i samma sits; vill byta från QR-bonusnummer till BA-bonusnummer pga OneWorld-anslutningen. Man kan väl antagligen göra det vid incheckning, men jag brukar alltid glömma bort sådant då...

Antar att den minst jobbiga metoden är att maila dem via email/webformulär. Och om den inte funkar, följa upp med lite mer jobbigt telefonsamtal. Stockholms-kundtjänsten har varit ganska överlastad (ekonomi och business på samma nummer). Ringer man till Doha finns det nummer reserverade för business-biljetter med kortare väntetid.
 

johansch

Medlem
Förresten, mindes nu... Jag fick snabb, tydlig och bra service på engelska av en person med väldigt svenskt namn från "nordicreservations@no.qatarairways.com" när jag skulle avboka en biljett i somras.
 
Toppen