Senaste nytt

KLM paid upgrade i Europa

nilsson

Medlem
Jag har några gånger senaste året fått erbjudande om uppgradering till C inom Europa för ungefär 1000:- på KLM. Med tanke på att sätena är desamma, inga extra miles och jag får prio boarding och extra baggage som FBP så har det känts som väldigt dyrt för seat block och en portion flygplansmat.

Är det någon här som köpt sådan uppgradering, och i så fall varför?
 

agehall

Medlem
Ingen medveten resenär skulle köpa dessa numera tror jag. Möjligen för att få extra bagage då, men vet man att man behöver det så chansar man nog inte på att få erbjudandet utan köper C direkt.

Men det finns säkert några suckers som går på det...
 

Agö

Medlem
Jag har testat en gång mellan AMS och CPH. Helt meningslöst men kul att testa deras affärsklass på en så kort sträcka. Sista och enda gången inom EU dock. Priset var ca 90 EUR om jag minns rätt...! Tidigare fick man ju som sagt poäng för detta men det är det slut med. Jag och Igorius brukar underhålla oss med att titta på vad det kostar vid OLCI och/eller på automaterna på Schiphol. Priserna faller vid kraftigt bokade flighter.
 

GOTATH

Medlem
Fick erbjudande om pay-op-up Amsterdam-Aten för 1700kr. Funderade lite på det eftersom det ändå är en 3-timmarsflygning, men tog inte erbjudandet. Fick igår erbjudande om Amsterdam-Göteborg för 700. Blev nej på den med. Ska se om guldkortet ger någon utdelning (har dock låga förhoppningar om det)
 

Homer

Medlem
Ingen medveten resenär skulle köpa dessa numera tror jag. Möjligen för att få extra bagage då, men vet man att man behöver det så chansar man nog inte på att få erbjudandet utan köper C direkt.

Men det finns säkert några suckers som går på det...

Inte det heller

"1.2 When you have purchased an upgrade to Business Class for part of your trip, you have the same rights as any other Business Class passenger for that part of your trip except for baggage allowance. Instead of Business Class baggage allowance, you will receive the standard baggage allowance for Economy Class passengers."
https://www.klm.com/travel/nl_en/pr...ur_seat_on_board/upgrade_terms_conditions.htm
 
Toppen