Senaste nytt

Ombokade flyg via telefon, nu är bokningsklass & sittplats borta

vandien

Medlem
Jag hade en bokning ARN-PRG-ARN den 22e, men ringde till SAS contact center och bokade om till den 23e. Inga problem där, fick otroligt trevlig service och det var löst på några minuter. Problemet kom efteråt när jag loggade in på sas.se för att spana lite efter bättre sittplatser, det gick inte att välja plats helt plötsligt samt att jag inte hade någon bokningsklass.. Kändes lite olustigt så ringde upp contact center som sade att problemet skulle lösas direkt.

Jag har nu ringt 3 gånger på 3 dagar och förklarat problemet då det fortfarande inte går att ändra eller att bokningsklassen visas. Samtliga gånger jag ringt har jag förklarat situationen och fått som svar att det kommer lösas omedelbart.

Har tröttnat lite och uppenbarligen klarar personalen inte ut det, jag är väl medveten om att det inte är ett större problem men det känns olustigt samt att jag vill ha lyxen att kunna kolla lediga platser osv.

Har ni några tips eller är det bara att hoppa på telefonen igen?

Mvh,
Torbjörn
 
Jag tror det är nästan helt fullbokat på ARN-PRG-ARN 23/10.
Det gör nog att möjligheten att välja ett "bra" säte nog är liten.
Har du otur finns det bara mittplatser kvar i SAS PLUS.
 

vandien

Medlem
Glömde att tillägga att jag har "okej" sittplatser i Plus men skadar aldrig att spana in då och då ifall det sker ombokningar och liknande :)

När jag ringde första gången angående problemet med avsaknaden av att välja sittplats och ickeexisterande bokningsklass, blev jag förvånad över att höra att killen jag pratade med inte såg min bokning alls den dagen.. Han fick mitt referensnr och kunde då hitta rätt.
 

jumbooze

Medlem
Jag har alltid samma tips även om det verkar som många har nappat på det, testa chatten.
(de har haft långa kötider på sista tiden)
 
Toppen