Senaste nytt

Erbjudande Air France Airbus A380 upgrade Economy Class till Premium Economy för 1.392 kr?

Sjoedin

Medlem
Har lilla julafton på fredag då det äntligen är dags för en resa med A380, AF6 CDG-JFK. Fick alldeles nyss ett mail från AIr France där de erbjuder en "exceptional uppgrade offer" :

1 392 SEK*/pers for the Premium Economy cabin
40% more space compared to the Economy cabin
Fixed-shell seat for more privacy
Priority check-in and baggage delivery
2 baggage items weighing 23 kg / 50 lb each in the hold at no extra charge

Någon som har erfarenhet av resp klass och om ytterligare 1.392 kr är value-for-money ?
Seating på nuvarande Econ biljett är upper deck 92D, ganska bra om jag fattat rätt.
 

agehall

Medlem
Jag tycker PV på AF A380 är rätt bra. Skulle nog ha tagit det för det där priset. Economy är economy, oavsett om du är på upper deck eller main deck och jag vet inte om näst sista raden är speciellt bra heller.
 

agehall

Medlem
Jag hade nog stått över, så lång flygning är det inte.

Information nedan från Seatguru.

"Premium Economy 38 Pitch 19 Width 38 standard seats
Economy 32 Pitch 19 Width 389 standard seats"

Seatguru beskriver hur bred sittytan är och hur långt det är till ryggen framför. De beskriver inte att man faktiskt får BETYDLIGT mer utrymme så sätet har högre brunn för benen och mycket större armstöd.
 

Agö

Medlem
Väsentlig skillnad på stolen i PV och Eco men jag gillade den inte på nattflygning. Däremot väldigt trevlig på dagen. Får du poäng för den nya klassen?
 

agehall

Medlem
Väsentlig skillnad på stolen i PV och Eco men jag gillade den inte på nattflygning. Däremot väldigt trevlig på dagen. Får du poäng för den nya klassen?

Om man sitter vid fönster får man också gigantiskt med förvaringsplats. Det finns lite trick för att sova bra. Tex att luta sig frammåt och ligga på bordet. :)

KLM slutade iaf ge poäng för uppgraderade biljetter, men jag vet inte hur AF gör. Har aldrig uppgraderat för cash hos dem.
 

Agö

Medlem
Yes, känner till KLMs system så antar att detsamma gäller här. Vi hade 81A och B förra året, fantastiskt med utrymme. Bästa sättet att sova är alltjämt rejält med rödvin och en sömntablett...(nu får man väl bassning av den samlade läkarkåren på BC.se ;))
 

Alf

Medlem
Ingen tvekan, skulle slagit till direkt. Bra pris för att slippa ekonomi och dessutom få hyfsat benutrymme.
 

Sjoedin

Medlem
Bra input, tackar
Det har varit både för och emot men jag har nu bestämt mig och det blev uppgradering (81A för övrigt).
I och med att jag i vanliga fall gör mest resor inom EU så tänkte jag att om man nu ska vara otrogen mot SK så ska det vara något som är riktigt bra...

Tack för alla synpunkter!
SJOEDIN
 
Toppen