Senaste nytt

Bortappad webbokning - flygresa körd?

billy_k

Ny medlem
Hej!

Smått desperat nu. Bokade reguljär flygresa för familjen online och har inte kvar någon form av bokningsbekräftelse/iterary/e-ticket/bokningsnummer .Minns inte ens vilken sajt resan bokades på. Hur körd är den resan?

Flygningen skall gå mellan Göteborg-Graz med en mellanlandning nånstans i tyskland, troligen münchen.
Jag vet att vi bokade resan den 4 juli i år och att avgång är 26 eller 27okt 2013 för att gå retur den 3 nov. Lufthansa står för flygplanen om jag minns rätt.

Har ni några detektivtips?

mvh
kasper
 

palmen

Moderator
Kontakta Lufthansa skulle jag ha gjort, de borde kunna hitta bokningen på något sätt om det är dom du ska åka med.
 

vicce

Medlem
Hej!

Smått desperat nu. Bokade reguljär flygresa för familjen online och har inte kvar någon form av bokningsbekräftelse/iterary/e-ticket/bokningsnummer .Minns inte ens vilken sajt resan bokades på. Hur körd är den resan?

Flygningen skall gå mellan Göteborg-Graz med en mellanlandning nånstans i tyskland, troligen münchen.
Jag vet att vi bokade resan den 4 juli i år och att avgång är 26 eller 27okt 2013 för att gå retur den 3 nov. Lufthansa står för flygplanen om jag minns rätt.

Har ni några detektivtips?

mvh
kasper

Lufthansa borde väl i så fall kunna hitta bokningen på namn/personnummer?
 

Nemo

Medlem
Hur betalade du? Borde stå på ett kontoutdrag vilken resebyrå. Kontakta sedan resebyrån och be om e-ticket-nr.
 

Xilan

Medlem
Kolla upp kontoutraget. Jag antar att du betalade med någon typ av betal- eller kreditkort.

Edit: Nemo hann före.
 
Last edited:

billy_k

Ny medlem
Kontaktade banken och de ledde mig till supersavertravel som jag ringer imorgon.
Tack gott folk - nu kan jag sova lite bättre inatt...

En gång noshow - aldrig mera noshow.
 

Jonas C

Medlem
Annars räcker det väl bara med att du slänger fram passet vid incheckningsdisken. Man brukar inte behöva uppge några bokningsnummer då.
 

Jonas C

Medlem
Gäller att hitta till rätt disk och rätt dag i och för sig.

Så länge man vet datumet så ska det inte vara något problem. Men då det är LH så förmodar jag att det är SAS diskarna som gäller. :)

Ett tips till OT är att skaffa Tripit eller någon motsvarande tjänst, så slipper man stå ut med dessa problem i framtiden.
 
Toppen