Senaste nytt

Akut weekendresa!

Hej!

Min gode vän och jag har av olika anledningar ett akut behov av att åka bort över helgen. Vi vill komma iväg efter 18:00 nu på fredag och vara borta över helgen! Som det står i formuläret nedan är prio billigt (Då det är mitt i månaden och inte nån av oss ser ut som monopol-gubben) Men vi vill samtidigt inte ha jättekrångliga restider!

Resmålet är ospecifierat. Men vi ser gärna en rolig europeisk storstad någon breddgrad söderut (Ej Oslo eller Helsingfors)

Tack på förhand!

Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? VART SOM HELST
När vill/behöver du resa ut? Efter 18.00 nu på fredag
När vill/behöver du komma hem? Söndag - När som helst.
Hur länge vill du vara borta? Över helgen
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
Vad är din budget? Ju billigare desto bättre! (Ej över 3000kr/person!)
Vad är det viktigaste för dig? Prio 1: Priset. Prio 2: Restid
 

johannesa

Medlem
Jag föreslår Berlin. Går ett direktflyg på fredag 19.20 med DY. Då är ni framme i tid för att hinna fredagkväll. Bo billigt och bra med AirBnB. Hem kan du flyga med Air Berlin kl 8.15 (!) på söndagmorgon för 1 600. Lägg till en tusenlapp för senare flyg.

Annars Köpenhamn, t/r med SAS för ca 2 500. Bra tider och kort restid = mycket tid på plats.
 

mash

Medlem
Om ni redan har eller på kort varsel kan ordna visum till ryssland så är Moskva ett spännande alternativ med direktflyg för 1995 kr över helgen, är dessutom någon breddgrad söder ut :)

moscow.png
 

mash

Medlem
Om ni kan tänka er spräcka budgeten med 97 kr per person så kommer ni till Prag, då både boende och mat prisvärt där så borde det kompensera.

prague.png
 

johan_fbg

Medlem
Risk för OT då frågan ligger i "Flygbiljetter" men en t/r med SJ till Köpenhamn kan vara ett alternativ när budgeten är tajt och datumet ligger så nära inpå. För att maximera helgen kan man ta nattåget hem.

Om du känner någon inom Carlson-gruppen (Radisson, TGI Fridays, etc) kan ni bo på Radisson Blu Scandinavia med deras F&F-rate (600 DKK inkl frukostbuffé) natten mellan lördag och söndag.
 
Toppen