Senaste nytt

Hjälp mig behålla mitt Guld

eQGo

Medlem
Hej,

Jag är baserad i Shanghai.
Jag känner mig en smula ångerfull när jag iår avstått från *A och flygit en hel del CX och MH.
Nu ser jag att min kvalificeringsperiod tar slut sista oktober i år. Jag har endast skramlat ihop 45,375 baspoäng.

Det fattas alltså 4,625 baspoäng.

Jag har ingen inplanerad resa/affärsresa under perioden.
Har sett att det går att köpa baspoäng i Eurobonus-shoppen till det smått höga priset 15,000 poäng för 1,000 baspoäng.

Jag skulle kunna åka iväg en helg, men har inte hittat bra priser. Vet att PVG till SIN t.o.r med SQ ger 2,400baspoäng per ben i Y.

Behöver råd från experterna! :)
 

henrik l

Medlem
Kan du ta dig billigt till Taipei så har EVA Air billiga resor i business därifrån. Tror faktiskt att dom nästan matchar Cathay's pris till Jakarta i C, runt 4500 kr, om man är ute i hyfsad tid.
 

Flood

Medlem
Den här PVG-BKK med Thai är ganska tidseffektiv:

[fel bild]

I bokningsklass J bör den ge dig 1800*2*2=7200 poäng vilket iofs skjuter lite över målet. Du kan alternativt få den i ekonomi H och Q för 4520 CNY vilket ger 1800*2=3600 poäng, men då fattas det lite. Kanske kan kompletteras med något kinesiskt inrikesskutt (the horror) hos Air China.

Edit: Oj, nu sökte jag i april. Gör om, gör rätt...
 

Attachments

  • PVG-BKK-J.PNG
    PVG-BKK-J.PNG
    31,3 KB · Visningar: 340
Last edited:

Flood

Medlem
Samma flygtider fanns även 26-27 oktober, priserna var 7168 CNY i D, J alternativt 3850 CNY i W. Så, ungefär samma.

Lurigt när även 26-27 april var lör-sön! :cool:
 
Toppen