Jo, jag är riktigt trött på Blue1 nu! I fredags flög jag CPH-HEL. Istället för en ny 717 blev det en MD-87 från Danish Air Transport! Idag flög jag HEL-ARN och då hade jag en Avro från Atlantic Airways igen. Vad är riktigt problemet? De har köpt in en hel del nya plan, men är de såpas sönder att de inte kan flyga med dem eller har de helt enkelt för få plan?
Så är jag också trött på KF för man får inte köpa smörgåsar mera inom Norden. Knäckebröd med färskost är det bästa de kan erbjuda i matväg! Orsaken är att de sparar. Har en macka varit uppe i luften, får den inte säljas mer på nästa flyg utan måste slängas bort. Det var förklaringen.
Och om ni undrar varför det finns tomma rader mellan Premium och Economy, så beror det på att 717
rna flyger mer ekonomiskt om de är baktunga...
Blue1 måste gå rikligt med förlust om det sparas så här radikalt! Har snart 40 segment fullt, tror jag flyger mer AY efter det. KF är värre än DY för tillfället!