Senaste nytt

Qatar Airways Business class produkt

Jag och tjejen var på en liten solsemester i några dagar och tog ARN-DOH-NBO-LAU med Qatar (Fly540 sista sträckan).

787 Businessclass service är exakt va den säger: 5 star services. Finns inget att gnälla på, bra mat, bra stolar.

A320 (nattflygning) från DOH till NBO är fasiken en annan historia. Businessclass stolar som påminner om de man hade på 70-80 talet, luutar inte bak speciellt mycket, servicen ombord känns lite tröttar (om än väldigt bättre än andra bolag)..och även här kallar de sig 5star airline. Jag vet att Qatars A319 har "riktiga" businessclass stolar, om än av den äldre Qatar standarden.

Det är just det att de kallar sig 5 star airline när de har så enormt variernade produkter som stör mig lite. Man förväntar sig samma kvalité rakt igenom.
 

pep

Medlem
Jeg synes det er rart med lidt variation blot det ikke er sub-standard. Hvis leg 1 = leg 2 100% så ville det være ret kedeligt?
 

Jacob

Medlem
Skriv gärna en recension om dina upplevelser. Qatar Airways flyger ju från alla skandinaviska huvudstäder och är ett flygbolag som många åker med.

Qatar Airways Business Class Airbus A320 - BusinessClass.se
Qatar Airways Business Class Boeing 787 - BusinessClass.se

Nairobi flygplatts finns inte i listan över flygplattser när man skriver recension. Även DarEsSalaam fanns inte...
så kan inte skriva recension för den sträckan som jag igentligen vill "varna" folk från på qatar...
 

Kristofer

Medlem
Nairobi flygplatts finns inte i listan över flygplattser när man skriver recension. Även DarEsSalaam fanns inte...
så kan inte skriva recension för den sträckan som jag igentligen vill "varna" folk från på qatar...

Vi har haft en liten bugg om orsakat att alla flygplatser inte visats i listan. Denna fixades precis och åker med i releasen i eftermiddag!
 

flying

Medlem
Flog CPH-DOH Qatar 787 C och DOH-KUL Qatar 333 C och ar VERKLIGEN inte imponerad! Qatar ar enligt mitt tycke och smak efter bade Emirates och Etihad I business. (Ska dock poangtera att mina erfarenheter av Qatar och Etihad ar ytterst begransade)
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
flying: du får gärna utveckla lite vad det var som gjorde att du tycker enligt inlägget. Har inte flugit vare sig Qatar eller Emirates men har för avsikt att pröva på Qatar Business Class nu när de är med i oneworld.
 

ACervin

Medlem
Jag har varit väldigt nöjd med Qatars service i business på sträckan CPH-DOH-MEL. Personligen tycker jag att det varit snäppet bättre än EK (framförallt mat och dryck).
 
Toppen