Senaste nytt

Hjälp med ideér på resmål över jul och nyår

pitch

Medlem
Jag har hållt på och försökt hitta nåt bra ställe att åka till över jul och nyår, men jag har fastnat i vinkelvolten och kommer inte vidare. Därför fiskar jag nu efter tips om prisvärda biljetter till resmål som jag inte har tänkt på.

Nåt som är lite ovanligt är att jag har inga problem att åka iväg den 24:e. (Det funkar nog också med 20-23:e, men innan dess är det lite kinkigare.) Hem nån gång efter nyår, upp till den 12:e.

Fast, specifika tider är förstås välkomna, men det är inte det jag primärt är ute efter. Nånting som sparkar min slöa hjärna ur sina invanda hjulspår, det är vad jag behöver just nu.

Kriterer är:
Helst ska resan dit vara med Oneworld, *A går ganska bra det också, speciellt om priset skiljer markant. SkyTeam är inte aktuella just nu.
Stället ska ha mycket solljus, men inte nödvändigtvis vara speciellt varmt.
Jag skulle bli glad om det går att dyka där, men det är inget absolut krav.
 

TheEagle

Medlem
*A har ju bra priser till Bangkok i C. Finns även runt jul och nyår. Sedan är det bara välja och vraka vart man vill åka. Vietnam är fantastisk och superbilligt. Fillippinerna är också bra. Palawan är ett bra tips om du vill dyka.
Annars är Costa Rica trevligt. Hyra bil funkar bra där om man bara hyr en SUV. Har inte kollat priser dit dock.
 

adamG

Medlem
Möjligheten finns ju alltid att besöka Dubai i 4-5 dagar för att sedan flyga vidare till till exempel Maldiverna eller Seychellerna för lite strandliv och dykning.

Tyvärr är det givna alternativet för ett sådant här alternativ Emirates. Visst, Qatar går och är ju även i rätt alliance, men blir bra mycket knöligare än med emirates.
 

Flood

Medlem
Hade ett tag min planering inställd på Texas och Louisiana. Flyg till Houston verkade inte vara så starkt efterfrågat som "normala" semesterresor till USA under jul/nyår. Nyår i New Orleans. Flyga A380 med Lufthansa. Lite soligt i alla fall.
 

Ubbe

Medlem
Filippinerna. Helt utan tvekan. LÄNK Lätt att ta sig dit både med *A och OneWorld. *A via Singapore eller Bangkok och OW via HongKong tex.

Radison har hotell på Cebu om du vill utgå därifrån som en start.
 
Last edited:

pitch

Medlem
Idel bra ideér, men tyvärr är det mesta sånt jag redan har gjort lite för nyligen. Kanske nästa år, dock.

Den där dealen till Curacao trodde jag var alldeles för sent ute för, men nu ser jag ju att det faktiskt finns plats kvar just för att jag inte har nåt emot att flyga på den 24:e. Hmm, kanske ändå...
 
Toppen