Vattenspindelmannen
Medlem
Hej,
Jag har nu två gånger råkat ut för att bli ombokad från min ordinarie-rutt med SAS annat Star alliance-bolag. Detta pga dåligt väder så att jag inte skulle hinna med min connection. Iom att jag är guld har jag gått miste om de 25% bonus man får hos Eurobonus om man flyger SAS. Jag har för mig att jag har läst någonstans på SAS hemsida att SAS alltid ersätter upp till den poängnivån man skulle tjänat på sin ordinarie rutt. Tyvärr är det ju inte SAS som i mina fall har bokat om mig, utan United, som har varit feeder till SAS-flighten. När jag pratade med kundtjänst kände de inte till reglerna och tyckte inte jag skulle få fler poäng, eftersom det var United som fattade beslut att boka om mig.
Någon som vet mer om detta? Och var jag kan hitta information? Vad har jag för rättigheter? Synd att missa 3000 baspoäng pga väder.
Jag har nu två gånger råkat ut för att bli ombokad från min ordinarie-rutt med SAS annat Star alliance-bolag. Detta pga dåligt väder så att jag inte skulle hinna med min connection. Iom att jag är guld har jag gått miste om de 25% bonus man får hos Eurobonus om man flyger SAS. Jag har för mig att jag har läst någonstans på SAS hemsida att SAS alltid ersätter upp till den poängnivån man skulle tjänat på sin ordinarie rutt. Tyvärr är det ju inte SAS som i mina fall har bokat om mig, utan United, som har varit feeder till SAS-flighten. När jag pratade med kundtjänst kände de inte till reglerna och tyckte inte jag skulle få fler poäng, eftersom det var United som fattade beslut att boka om mig.
Någon som vet mer om detta? Och var jag kan hitta information? Vad har jag för rättigheter? Synd att missa 3000 baspoäng pga väder.