Senaste nytt

Erfaring med Park Plaza Beijing Wangfujing?

Pixel

Medlem
Vi bodde här i augusti 2012. Då var delar av hotellet under renovering. Hyggliga rum till ett bra pris då. Rumsuppgradering som CCG existerade inte. Det ligger i ett lugnt område men det är en bit om man vill gå till sevärdheter. Dock finns det en tunnelbanestation runt hörnet. De var väldigt hjälpsamma då vi behövde få tag i en taxi för en hel dag. De fixade fram en på en halvtimme och en chaufför som kunde göra sig förstådd på engelska.
 

honkenen

Medlem
Jag bodde där i början avSeptember i år när jag var i Beijing på 72h Transitvisa. Var rätt enkelt att ta sig dit, tåget in till stan och sen fick jag visserligen trängas lite på tunnelbanan men stod ju tydligt märkt på engelska så var enkelt att hitta.
ÄR CCG och fick kanske inte rumsuppgradering, eller ja dom sa att jag redan hade fått de bästa dom kunde erbjuda mig då, men fick en fruktkorg iaf. Sen fick man två flaskor vatten varje dag för dom rekommenderade inte att dricka deras kranvatten. Personalen var hjälpsam, även om jag mest nyttjade Businessclass tips och liknande för att ta mig till t.ex. Kinesiska muren.

Rummet var snyggt och prydligt. Restaurangen erbjöd helt ok mat, åt lite västerländskt där nån kväll och det var ok. Det är som sagt nära till Tunnelbanan så tycker inte avstånden har nån betydelse jag gick då till Himmelska fridens och Förbjudna staden, man passerar matstånden längs med Wangfujing på väg dit. Det ligger en Starbucks i grannhuset där jag fick min kaffe och frukost.

Passerade väl någon försäljare och lite teflickor till och från sevärdheterna men tyckte det var ett rätt trevligt hotell och rätt lugnt område.

bild 4.jpg bild 2.jpg bild 1.jpg

Fråga mig inte varför två bilder blev upp och ner på min dator är dom vända åt samma håll...
 
Last edited:
Toppen