Senaste nytt

Erbjudande på Gothia Towers Upper House under september

Ubbe

Medlem
Länk

upperhouse.jpg
 

henrik l

Medlem
Nu går jag lite OT, kanske:D Ojjjjdå, 19:e våningen det var hööögt, säger jag som sitter på 32:a våningen i på Marriott Courtyard i HK:cool: Men som reportaget visar så finns det ju betydligt mera som bidrar till upplevelsen. Sedan måste jag ändå ge lite kred till Göteborgarna som satsade att bygga på höjden. Svenska kommunpolitiker och kommunala tjänstemän verkar ha en manisk skräck för att bygga på höjden, samtidigt som man pytsar ut miljoner i konsultarvoden för att få mer eller mindre intelligenta förslag hur man ska få levande stadskärnor. Det är tämligen enkelt bygg på höjden här och var, då kan man få in flera folk som bor centralt. Jag vet, jag är Hong Kong biasad, men har å andra stärks i min övertygelse om att bygga på höjden här och var i stadskärnorna. Ursäkta att jag gick lite OT, men detta har blivit lite som en mission för mig att propagera för höga hus där det är lämpligt:D
 

Flood

Medlem
Nja, Gbg-politikerna skall inte ha alltför mycket credd. Clarion Post skulle ha varit högre (och det ser verkligen bedrövligt lågt ut i förhållande till det breda posthuset), men där var det någon kulturhistorisk siktlinje som inte fick störas...

Gothia har ju dock lite bättre förbindelser med kommunen.
 

adhoc76

Medlem
Nja, Gbg-politikerna skall inte ha alltför mycket credd. Clarion Post skulle ha varit högre (och det ser verkligen bedrövligt lågt ut i förhållande till det breda posthuset), men där var det någon kulturhistorisk siktlinje som inte fick störas...

Gothia har ju dock lite bättre förbindelser med kommunen.

Stockholm är ju ännu sämre... Jag kan inte begripa varför man inte bygger mer på höjden!
 

Bamsefar

Medlem
Detta påminner ju galet mycket om Four Seasons Club Floor style... Måste provas helt klart !!!

(undrar om restaurangen klarar av en sådan som mig med födoämnesallergi ? De brukar påstå det, men sedan brukar det falera....)
 
Toppen