Senaste nytt

Doha-Hong Kong med Qatar Ekonomi, bildrapport.

adhoc76

Medlem
Blir aldrig den nya flygplatsen klar? Den var tänkt att invigas omkring lucia 2012 och efter det har datumet skjutits upp gång efter annan... Håller helt med om Qatars flygplats är jobbig i nuvarande skick... Jag är guldmedlem hos QR men har nu valt andra bolag för att slippa krånglet i Doha... En annan sak som jag grunnar på är varför Qatar kör sina äldsta plan till HKG. Nu har ju QR modern flotta, men deras A330-200 tillhör deras äldsta kärror. TK kör istället sin premium-kärra B777 till HKG, men de har väl bedömt passagerar-underlaget olika....

Trevlig rapport! Tack!
 

Stefan62

Medlem
Kul rapport - jag ska nog inte heller välja vägen via Doha innan nya flygplatsen är klar - jag skulle bara bli irriterad.
 

Fredrik

Medlem
Tack för rapport. Bekräftar bara bilden av att Dohas flygplats är ett zoo och att de verkligen behöver den nya. Det är inte heller första gången jag ser en rapport där kabinfaktorn på någon av deras flygningar är väldigt låg.
 

johansch

Medlem
Att kabinfaktorn är låg hos QR är ganska trevligt. Gäller även i business. På mina cirka 30 longhaul-segment med QR i business har jag lyckats få en plats utan granne typ alla gånger utom två. (Fast då måste man förstås vara alert och redo att byta säte om nödvändigt så fort de säger "boarding completed".)
 

vicce

Medlem
Tack för rapporten. Mycket folk även mitt i natten...
Man har väl valt att inte sätta in så mycket stolar i bussarna för att fler personer ska få plats?
 

ACervin

Medlem
Tack för en trevlig rapport. Jag gillar Qatar som flygbolag, och har haft förmånen att sitta i den spetsiga delen. Vilket ger en helt annan flygplatsupplevelse. Berlin och nu Doha. Det är tydligen inte lätt att bygga flygplatser.
 

adhoc76

Medlem
Tack för en trevlig rapport. Jag gillar Qatar som flygbolag, och har haft förmånen att sitta i den spetsiga delen. Vilket ger en helt annan flygplatsupplevelse. Berlin och nu Doha. Det är tydligen inte lätt att bygga flygplatser.

Enig med dig där! Economy och byte i Doha - en ordentligt jobbig upplevelse. Business och byte i Doha - premium terminal helt dedikerad till businessclass en helt annan sak. Kan leva med busstransfer när man får komma till den oas som premium terminal är...
 

erhel

Medlem
Oj! En bekant åkte via Doha i ekonomi för några veckor sen och beskrev lite kort att det varit ganska "kaotiskt". Nu vet jag att personen inte överdrev...

Tack för rapporten!
 
Toppen