Senaste nytt

Qatar Airways Privilege club

segra

Medlem
Hej!

Har precis efter registrerat mina resor på Qatars privilege club och har följande frågor.

I biljetterna man fick skickade till sig med epost när man bokat så står det inte samma bokningsklass som på boardingkorten.
I mina utskrivna biljetter så står det:

CPH-DOH Business (Z)
DOH-DXB First (A)
DXB-DOH First (A)
DOH-CPH Business (Z)

Enl. miles kalkylatorn på Qatars websida Earn Calculator | Qatar Airways Privilege Club så skulle detta ge mig.

Qmiles 3580+600+600+3580 = 8360
Qpoints 30+20+20+30 = 100

På boarding korten står:

CPH-DOH Class (C)
DOH-DXB Class (F)
DXB-DOH Class (C)
DOH-CPH Class (C)

Vilket skulle innebära:

Qmiles 5728+900+900+5728 = 13256
Qpoints 40+20+20+40 = 120

Vad gäller? Har en likadan trip inbokad i Feb. bokad nu under Qatars rea.

Har även en fråga angående connection tid. På vägen ner på nästa resa har vi 1h 5min mellan flygen och på vägen hem har vi 55min. Lite tajt kanske men bokningen gick ju igenom på deras sida så det borde inte vara ngt problem eller? Man lär ju missa premium terminalen men det får man ta.
 
Last edited:
Det är Z respektive A som gäller. Qatar Airways och många andra skriver C respektive F för att symbolisera servicenivån (Business Class respektive First). Njut av resan!
 

pep

Medlem
Ja, bjornstrom har nok ret: På boardingskortene står næsten altid en højere bookingsklasse end den man få point til (eller er fortjent til). Men det sker af og til at man får flere point end man skulle få ifølge tabellerne.

Eksempelvis er mange af mine economy rejser listet som Y-class på boardingkortet. Men i praksis (den købte billet) er det måske kun H, S, I, Q eller andet. Og så er det desværre kun indtjening for disse klasser (med oftest meget lavere indtjening eller endda 0) som gælder.

Med LOT har jeg ofte rejst Z men boardingkort skrev C.

PS. Skulle vi have et permanent Privilege Club forum? Jeg er ved at nå min guldstatus og følger spændt udviklingen med One-World....
 

segra

Medlem
Tack! Skumt system att ha en klass på biljetten och en på boardingkorten. Dessutom krävs det ju ibland att man skickar in boarding korten när man efter registrerar. Det fick jag göra på Emirates iaf.
 

segra

Medlem
Sorry för sent svar.... såg detta nu precis vid lite sökning på sajten. Efterregistreringen gick galant.
 

pep

Medlem
Modtog netop følgende update fra Privilege Club:

Effective 30th October 2013 you will be able to:

Earn and Redeem Qmiles on all oneworld airlines
Earn Qpoints which count towards your tier status on all the oneworld airlines

As a Privilege Club Gold member, you will enjoy the following oneworld Sapphire tier benefits when you fly any oneworld airline.

Access to Business Class check-in
Access to Business Class Lounges with one guest
Priority boarding
Access to preferred and pre-reserved seating**
Priority on waitlists and when on standby

To know more about oneworld Sapphire tier benefits click here.

Our Qcalculator will be updated on 30th of October 2013 to provide you information on:

Qmiles you can earn on oneworld airlines
Qmiles required to redeem award tickets on oneworld airlines
Qpoints you can earn on oneworld airlines.

Your Gold membership card is currently being processed and you will receive it shortly. In the mean time you can log in to your membership account to print your new membership card.

To check your Privilege Club Gold tier benefits please click here.

We invite you to visit qmiles.com to find out all that our new Privilege Club has in store for you.
 

segra

Medlem
Modtog netop følgende update fra Privilege Club:

Effective 30th October 2013 you will be able to:

Earn and Redeem Qmiles on all oneworld airlines
Earn Qpoints which count towards your tier status on all the oneworld airlines

As a Privilege Club Gold member, you will enjoy the following oneworld Sapphire tier benefits when you fly any oneworld airline.

Access to Business Class check-in
Access to Business Class Lounges with one guest
Priority boarding
Access to preferred and pre-reserved seating**
Priority on waitlists and when on standby

To know more about oneworld Sapphire tier benefits click here.

Our Qcalculator will be updated on 30th of October 2013 to provide you information on:

Qmiles you can earn on oneworld airlines
Qmiles required to redeem award tickets on oneworld airlines
Qpoints you can earn on oneworld airlines.

Your Gold membership card is currently being processed and you will receive it shortly. In the mean time you can log in to your membership account to print your new membership card.

To check your Privilege Club Gold tier benefits please click here.

We invite you to visit qmiles.com to find out all that our new Privilege Club has in store for you.

Jag fick samma mail, och samma status hos Oneworld, men jag var "bara" silver.
 
Toppen