Senaste nytt

Tillgång till Qatar Airways Lounge i London?

Mr.T

Medlem
Hej,

I jul ska jag flyga hem från Vietnam med Qatar, jag flyger SGN - DOH - LHR, i Business. Jag flyger sedan vidare med SAS till ARN. Har jag tillgång tillgång till QR lounge i London under min transit? :)
 

Magino

Medlem
Tyvärr inte. Qatar landar på terminal 4 och SAS flyger från terminal 3, så du kommer inte ens vara i samma terminal. flyger du sedan vidare med SAS i go och inte har status kort kommer du inte ha tillgång till SAS lounge heller. skulle du däremot flyga vidare med SAS i plus eller har *G får du så klart hänga i sas eller singapore loungen
 
Tyvärr inte. Qatar landar på terminal 4 och SAS flyger från terminal 3, så du kommer inte ens vara i samma terminal. flyger du sedan vidare med SAS i go och inte har status kort kommer du inte ha tillgång till SAS lounge heller. skulle du däremot flyga vidare med SAS i plus eller har *G får du så klart hänga i sas eller singapore loungen

Får man verkligen hänga i SilverKris lounge med SAS Plus-biljett? Det är väl bara *G som får hänga där?

OT: Vilken lounge föredrar ni på T3? SAS eller SQ?
 

Mr.T

Medlem
Hej, tack för snabba svar. Men jag har en 4 timmar layover så, varför skulle jag inte ha tillgång för det är en annan terminal? Jag åker plus och har 2 *A Guld så jag kommer in i loungen, men skulle föredra Qatars. :)
 

Dr. Miles

Expert
Hej, tack för snabba svar. Men jag har en 4 timmar layover så, varför skulle jag inte ha tillgång för det är en annan terminal? Jag åker plus och har 2 *A Guld så jag kommer in i loungen, men skulle föredra Qatars. :)

De flesta flygbolag erbjuder inte lounge access vid ankomst, endast vid utresa. (det finns undantag, men de är få)
Som Star Alliance Gold har du tillgång till lounger med Star Alliance Gold logo på när du reser med ett Star Alliance flygbolags flygning samma dag.
 

Senator

Moderator
I det här fallet tror jag det också handlar om hur ankommande passagerare kan åka mellan terminaler både "Airside" och "Landside" på Heathrow. Frågan är om det krävs ett boardingkort för en avgång på T4 för att komma genom transit på T4? Jag är lite osäker på detta, men om man kommer från ARN till T5 med BA, och skall vidare med BA från T3 så vet jag inte om man släpps in i terminalen, men måste åka till T3 och använda faciliteterna där.
 
Toppen