Senaste nytt

Använda Air France non-Schengen Loungen på Paris CDG?

Jonas C

Medlem
Bestämde mig under dagen för att boka in en resa till Paris för att testa Air France och deras faciliteter på CDG. Från vad jag har förstått så är Schengen loungen inte mycket att hänga i julgranen, och jag undrar nu om det är möjligt att använda non-Schengen loungen i Terminal 2E med ett boardingkort till AMS som avgår från 2F? Kontrollerar de boardingkort i passpontrollen, eller räcker det med att visa upp sitt pass? (ungefär som på FRA och ZRH).
 

Dr. Miles

Expert
När jag bytte Schengen -> Non-Schengen (Stockholm->Paris->Beijing), kollade immigrationspersonalen både pass och boardingkort.
 

NyfikenGrau

Medlem
Liknande fråga: Hur är det med loungetillgång i 2E vid flyg till UK/Irland? De verkar avgå från K-gater allihop och den nya stora businessloungen i 2 E verkar ligga långt därifrån, vid M-gaterna, så ska/får man
1) knalla bort till den stora loungen i M-delen eller
2) finns det någon annan lounge man kan använda i 2 E som FBG eller
3) ska/får man använda någon av de två i 2F om man först kommer dit med anslutande flyg?

Tillägg: Ang. originalfrågan har jag till och med blivit hänvisad till "rätt" lounge av de två INOM 2F när jag ankommit på F-gate med lågt nr och anslutningsflyget gått från F-gate med högt nr (eller om det var tvärtom, men spelar ju ingen roll). Därför antar jag att även OM man skulle lyckas slinka igenom passkontrollen med vanligt Schengen-boardingkort, blir man troligtvis stoppad i lounge-entrén i 2E och hänvisad till "rätt" lounge i 2F.
 
Last edited:
Toppen