Försökte precis boka en bonusresa hos SAS över telefon med en - som vanligt - hypervälplanerad routing. Allt gick bra i början men mitt i min genomrabbling av detaljerad flightinfo så säger personen i andra änden att han får nekad bokning på sträckorna LHR-ICN och ICN-HIJ, båda med Asiana, trots att han får upp availability. Jag satt naturligtvis med fint förberedda altenrativflighter men alla Asiana-flighter fick samma fel när SAS-mannen försökte boka. Vilket också fick oss att tro att det inte rörde sig om bokade award-platser som ännu inte gett uppdaterad availability.
Någon som har en idé om var skon kan tänkas klämma? Är det vettigast att vänta en dag eller två och hoppas på att en trasslande systemintegration hoppar igång igen, eller är det smartast att skippa Asiana helt och hitta en annan väg till målet (inte helt trivialt givet semi-anala önskemål om bolag, hårdvara och smidig routing)?
Någon som har en idé om var skon kan tänkas klämma? Är det vettigast att vänta en dag eller två och hoppas på att en trasslande systemintegration hoppar igång igen, eller är det smartast att skippa Asiana helt och hitta en annan väg till målet (inte helt trivialt givet semi-anala önskemål om bolag, hårdvara och smidig routing)?