Senaste nytt

Signature drinks hos olika flygbolag

Dr. Miles

Expert
Vissa flygbolag erbjuder så kallad "signature drink" som är tillgängligt endast hos dem. Det är inte nödvändigtvis att vara alkoholhaltiga. T ex ANA, JAL och THAI erbjuder alkoholfritt signature drink.

De som jag vet:

ANA: ANA Original Drink "Aromatic Kabosu"

Cathay Pacific: Pacific Sunrise

Dragonair: Dragon Sunrise

Japan Airlines: JAL Original Drink "Sky Time"

Malaysia Airlines: Ruby Passion

Singapore Airlines: Silver Kris Sling

THAI: Tamarind Tea​


Har ni sett signature drink hos andra flygbolag?
 

henrik l

Medlem
Vissa flygbolag erbjuder så kallad "signature drink" som är tillgängligt endast hos dem. Det är inte nödvändigtvis att vara alkoholhaltiga. T ex ANA, JAL och THAI erbjuder alkoholfritt signature drink.

De som jag vet:

ANA: ANA Original Drink "Aromatic Kabosu"

Cathay Pacific: Pacific Sunrise

Dragonair: Dragon Sunrise

Japan Airlines: JAL Original Drink "Sky Time"

Malaysia Airlines: Ruby Passion

Singapore Airlines: Silver Kris Sling

THAI: Tamarind Tea​


Har ni sett signature drink hos andra flygbolag?

Cathay delight inte att förglömma. Cathay's alkoholfria alternativ. Finns ju en mängd foton på den in min livetråd:D. Dock verkar inte bilderna synas med Firefox.
 

KN

Ny medlem
Kanske inte QR:s signaturdrink, men sist fick jag en intressant variant. Bad den trevliga flygvärdinnan om en GT och fortsatte bläddra runt på skärmen. På bordet ställer hon glaset och jag tar en klunk som visar sig vara ren gin. :rolleyes: Jag påtalar detta och ber lite skämtsamt om en skvätt tonic också varpå hon gravallvarligt urskuldar sig och ställer fram ännu ett glas, med enbart tonic. Jag lyckas hugga henne igen innan hon försvinner bakåt och ber om ett tredje glas, denna gång med is och en citronskiva. Hon ser lite frågande ut, urskuldar sig igen och ställer fram ett tredje glas.

Till sist, efter lite slabbande och blandande, fick jag iallafall min GT :)
 

henrik l

Medlem
Har vi inte konstaterat att på bolag som har personal från länder utan "spritkultur" kan få intressant blandningar av drinkarna, ofta dunderstarka. Men detta tog ju priset:D
 

jannewa

Medlem
Har vi inte konstaterat att på bolag som har personal från länder utan "spritkultur" kan få intressant blandningar av drinkarna, ofta dunderstarka. Men detta tog ju priset:D

Alla drinkar jag får är för starka. 5cl sprit i ett litet glas där man bara får plats med lite "groggvirke" är starka för mig, antar att det är en vanesak. :)
 

jumbooze

Medlem
Har vi inte konstaterat att på bolag som har personal från länder utan "spritkultur" kan få intressant blandningar av drinkarna, ofta dunderstarka. Men detta tog ju priset:D

I TG F så ställde jag den dumma frågan om vilket röd vin som rekommenderades varpå hon erkände att hon visste noll om vin men gick och hämtade alla röda viner (6 olika!) de hade + glas så jag kunde skapa mig en egen uppfattning.
 
Toppen