Senaste nytt

Air Koryo beställer 12 Airbus plan

Homer

Medlem
Air Koryo orders 12 Airbus aircraft including A330s

07OCT2013

Air Koryo (JS, Pyongyang) has reportedly signed an order for 12 Airbus aircraft according to statements made to German travel publications fvw and BizTravel. According to Jo Song Gyu, CEO of North Korea’s International Travel Company, the order is for a mix of A319s, A320s and A330s although the breakdown was not given. The order is part of a move to open up North Korea to foreign tourism. The A330s will be used for possibly resurrecting flights to Berlin and adding London, Paris and Madrid Barajas, whilst the A319/320s will be used to open up new routes to South East Asia and China. So far Air Koyro only operates Soviet/Russian built aircraft with Beijing Capital, Shenyang and Vladivostok being its only three regularly served international destinations.


Air Koryo orders 12 Airbus aircraft including A330s - ch-aviation.ch


http://www.businessclass.se/forum/resmal/13713-nordkorea-satsar-pa-turism.html
 

Homer

Medlem
Nyhetskällan är ju suspekt så det finns anledning att vara skeptisk, men annars så tillverkas väl A320 i Kina också
men någon ska ju betala för dem också.
Om det inte är någon form av utpressningsdeal där de får plan i utbyte mot att skrota kärnvapen.
 
Jag liksom andra skribenter undrar förstås också om vi pratar fabriksnya kärror eller om de ska leasa? Det Homer nämner är också en intressant tes. För om jag inte missminner mig så har väl EU satt speciella sanktioner mot Nord Korea? Men, om vi talar utanför politiken så är väl detta något positivit om inte för de som faktiskt flyger med detta bolag. Och kanske en hjälp för Air Koryo att få fler än (1?) stjärna som de har idag.
 
Toppen