Senaste nytt

Nordkorea satsar på turism

pitch

Medlem
Det är ju inte utan att man blir lite sugen.

Fast det känns kanske inte så lovande att dom inte fick köpa liftar från utlandet utan tänker bygga själva. En nordkoreansk sittlift är nog ett av dom sista transportmedlen jag känner för att prova...
 

Morgan

Medlem
Hade med andra upplagan när jag var där. Mycket bra utifrån förutsättningarna att skriva guidebok om Nordkorea och medvetet ganska opolitisk för att inte beslagtas.

Skänkte mitt ex till guiden somvar extremt sugen på att läsa utländskt material om landet...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Om jag var någonstans i Asien hade jag nog kunnat åka till Nordkorea en sväng, snacka ballt. Hur många har varit där i ens bekantskapskrets? Men samtidigt lite jobbigt att vara övervakad och hela den där biten, men en dag eller två hade nog fungerat.
 

Traveller

Medlem
De här skidbackarna är utrustade med Svenska snökanoner men hur de kom till Nordkorea och vem som sålde dom dit är tydligen inte känt. Det är ju inte tillåtet att sälja ens en sockerbit dit.
 

AABack2ARN

Medlem
Är det verkligen embargo på varor från Sverige? Vi är ju ett av få länder som har diplomatiska relationer med landet i fråga. Det är väl till och med så att det är Sverige som för USAs talan i Nordkorea.
 
Toppen