Senaste nytt

Bästa hotel på Frankfurt flygplats?

FF#1

Medlem
Kommer att spendera en natt på FRA i november, funderar på vad som är det bästa hotellet som ligger på själva flygplatsen, (inte shuttle).

Funderar på Hilton, men är det nått annat som är bättre?

Någon som har bott på Hilton och har någon info om uppgraderingar och sånt att dela med sig med?
 

Senator

Moderator
Har bott både på Hilton och Sheraton. Sheraton ligger bättre till, har bra käk. Hilton uppgradering både tillfälle och väldigt fräscha rum. Executive Loungen bra..
 

FF#1

Medlem
Bor inne i stan natten innan på IC, har lärt mig att när man har fru och barn med sig så är det skönt att bo inom synhåll av terminalen när man ska iväg tidigt. Tror att det blir Hilton och att hoppas på en uppgradering.
 

MarcusC

Medlem
Bodde på Hilton nyss, väldigt fräscht. Det finns även starbucks, plus en del restauranger samt mataffär i anslutning till "fernbahnhof".

Det var väldigt fullbokat (bilmässa) så de hade inga lediga rum uppgradera sa man i receptionen, men för en natt fick jag ett fint rum med utsikt mot frankfurt. Enda nackdelen jag hört är en hel del rum är endast mot innegård/atrium och inte alltid har så kul utsikt?

Fick lounge tillgång, dock kom jag sent åkte tidigt...så han inte dit.
 

FF#1

Medlem
Lite återkoppling:

Det vart en natt på Hilton, bokade via en kampanj ett executive rum.
Fick ingen välkomstgåva, uppgradering eller nått annat extra (är HH guld).
Men hotellet var jätte fint, fräscht och modernt.
Loungen var väldigt bra så jag är nöjd i alla fall.

Var mycket bekvämt att bara promenera ner till avgångshallen.
 
Toppen