Senaste nytt

Är Priority Pass personligt?

Ursäkta kan jag börja med, finns säkert svar men har väldigt bråttom, 1h för att vara exakt och ska köra bil :)

Men som frågan lyder, kan jag ge mitt pp kort till en kompis som flyger till Singapore idag så han kommer in i nån lounge?

Tack!!

Mvh
Johan
 

Peter65

Medlem
Lånade ut mitt PP-kort för ett tag sen och jag skulle vilja svara att det är personligt.
Han som lånade kortet "vågade" inte gå in loungen, då det som var före var tvungna att både visa PP-kortet + boardingkortet. efter vad jag förstod, så kollade de ganska noga så att både namnet på kortet och boardingkortet stämde. Förvisso var det i USA, kan vara andra saker där.
 

sembl

Medlem
Jag har lånat ut mitt med till en resande dam som inte har status och det har aldrig varit problem.
 

vicce

Medlem
Då man måste skriva på kvittot man får, är inte det urkundsförfalskning då? Eller det kanske inte är det om man skriver på med sitt eget namn? Jag har inte läst någon juridik alls, så jag hoppas någon med lite mer erfarenhet på det juridiska planet kan svara. :cool: Då har man ju faktiskt inte förfalskat något... :)
 

dino_81

Medlem
Enligt Priority Pass F&Q:

11. Can someone else use my card to gain access?
No. Your membership card is only valid for the member stated on the card.

Sen att någon annan kan nyttja kortet är en annan femma.
 
Toppen