Senaste nytt

American Airlines lounger en djungel

TheEagle

Medlem
Sitter på JFK och skall strax boarda AA:s nya 777:a mot London. Något som slagit mig under de senaste flygningarna är att det inte finns någon logik när det gäller AA:s lounger.
Flyger man First mellan JFK och SFO på en 767-200 får man access till Flagship lounge eftersom flygplanet har tre klasser, First, Business och, Economy. Flyger du på en 767-300 som också har tre klasser, men Main Cabin extra istället för Business så får man bara tillgång till Admirals Club som på JFK är riktigt värdelös. Två drinkbiljetter och minimalt med tilltugg. Folk sitter och käkar ur påsar från Donken och alla har inte ens sittplatser och det känns rätt ovärt.
Admirals Club i SFO var däremot superfin och där var det gratis dryck så länge man inte valde från premiumsortementet. Dock fick man även betal där för att få käk.
Flagship lounge var trevligt och ett utbud i klass med BA:s businessclasslounge på LHR.
Finns det någon som flyger mycket med AA och har fler erfarenheter.
Man hoppas ju 777:an blir en höjdare. Annars blir det nog BA i fortsättningen.
 

Treo

Medlem
Admirals Club i USA är ganska värdelöst enligt min åsikt. Ofta överbefolkat, taskigt utbud av mat och dryck (åtminstone "gratis", dvs sådant man trodde att biljetten betalat), dricks "krävs" vid servering.
Fast hittar man en stol och kan slå sig ner för att titta på amerikaner som tittar på sport kan det vara ganska underhållande ;)
 

AABack2ARN

Medlem
"American Airlines lounger en djungel"

Inte bara en djungel skulle jag säga utan de är dessutom dåliga på gränsen till mycket dåliga. Till stor del beroende på att det är ett betalkoncept där man är medlem i Admirals Club och på så sätt får tillgång till loungerna. Exakt varför man skall betala för att få sitta där kontra ute i terminalen övergår i bland mitt förstånd...

De enda inrikesrutterna i USA som ger loungetillgång utan medlemsskap är väl just JFK-SFO/LAX vilket är ett sätt att differentiera de premiumrutterna mot andra. Det gick väl bra så länge AA flög med en (1) typ som alltid hade F, C och Y men gjorde det riktigt rörigt när de sedan bara hade F och Y där F helt plötsligt jämförs med C på en treklassrutt...

Med andra ord riktigt rörigt - och ofta dåligt värde. Och som AA medlem får man inte loungetillgång på inrikessträckor om det inte finns ett internationellt segment samma dag...

Deras Flagshiplounger (som man har tillgång till som internationell F-passagerare och Emerald) är betydligt bättre - dock ej i klass med exemepelvis BA. Tror dock dessa enbart finns i LHR, JFK, ORD och LAX.
 

Treo

Medlem
Får man bara tillgång till Admirals Club när man flyger LHR-JFK i C?
Flyger du JFK-LHR med AA (-metall, dvs från terminal 8) är det Admirals Club som gäller, Flagship Lounge om du flyger F.
Från LHR kan du välja (men behöva argumentera:() BA:s eller Cathays lounge i T3 om du flyger AA.
 

jannewa

Medlem
Flyger du JFK-LHR med AA (-metall, dvs från terminal 8) är det Admirals Club som gäller, Flagship Lounge om du flyger F.
Från LHR kan du välja (men behöva argumentera:() BA:s eller Cathays lounge i T3 om du flyger AA.

Flyger AA till T8, kommer att ha platinum då.
 

JensE

Medlem
Hjälper dessvärre inte. AA Platinum = Oneworld sapphire.
Så det är admirals club som gäller. dvs business lounge
 

jannewa

Medlem
Tack för info.
Trodde att det skulle finnas mer lounger på JFK, admirals club verkar ju inte vara mycket att hänga i julgranen.
Resan efter blir det Flagship Lounge iaf.
 

jannewa

Medlem
Landar på T5 LHR i morgon, flyger vidare efter 3½ timme med AA från T3 i C, vilken lounge rekommenderas?
BA´s eller AA´s? eller kommer man in på cathays med sapphire?
 

TheEagle

Medlem
Enligt min kompis som har testat alla de tre på T3 så är BA:s bäst. Dock tyckte han att Cathay hade trevligt käk om du är hungrig. Vet dock inte vilken tid på dagen han var där. Var dock rätt liten lounge om man jämför med BA:s. AA:s var helt ok den med.
 
Toppen