Senaste nytt

Problem att registrera Eurobonuspoäng efter resa med Swiss

SvartMjolk

Medlem
Hej!

Jag reste från Dublin till Göteborg i början på september.

Första flygningen mellan Dublin var med Swiss till Zürich i klass Y. Resterande två flighter skötte Lufthansa via Düsseldorf.

Poängen från Lufthansa var inne på mitt konto i stort sätt när jag var hemma i lägenheten. Men poängen från Swiss dök aldrig upp. Jag skickade därför in en retro claim, men fick i dag svaret att Y-klass inte genererar några poäng. Jag gick såklart in på EB-sidan på sas.se och där står klart och tydligt att Y ska ge minst 600 poäng.

Någon som varit med om något liknande?
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är, var det verkligen Y klass i bokning? Stora Y:n som står på boardingkortet är inte för bokningsklass, utan kabinklass.
 

SvartMjolk

Medlem
Frågan är, var det verkligen Y klass i bokning? Stora Y:n som står på boardingkortet är inte för bokningsklass, utan kabinklass.

Vad jag vet så kollade jag när jag bokade biljetten att det skulle generera poäng. Men jag får kolla upp det och se om jag kan se bokningsklass i några papper jag har.
 

SvartMjolk

Medlem
Vad kostade biljetten? Hade det varit bokningsklass Y räkna med 15.000 SEK +/-........

Jag betalade inte så mycket:) Jag är nog mest förvånad i det här fallet, då jag trodde att min resa i alla fall skulle generera några 100 poäng. Det är inte så mycket så klart, som sagt, mest förvånad.
 

agehall

Medlem
Den billigaste biljetten DUB-GOT med LH & Co ligger på strax under 10k + skatter och avgifter. Det är rätt sällan man faktiskt reser i bokningsklass Y...
 
Toppen