Senaste nytt

Singapore t/r med förhoppning att nå Aegean Gold

frta02

Medlem
Hej! Flygvänner

Postade från början i "aegean-miles-bonus-intjaeningsfragor-traden" men det verkar inte vara mycket aktivitet där så nu testar jag här istället.

Jag har gett upp SAS Eurobonus då jag som max kommer upp i Silver och har istället beställt hem mitt Aegean kort som förhoppningsvis ska ge mig guld status lite fortare.

I februari åker jag och min fru till Singapore och skulle behöva tips/råd för att få maximalt antal miles till bäst pris. Start från ARN eller CPH spelar ingen roll.

Det ultimata vore att hitta en prisvärd business klass kampanj hela vägen eller en kombo med t ex Swiss air Business kampanj i Europa (med 200% intjäning) och sedan Ekonomi (med 100% intjäning) vidare till SIN. Det bör ge mig nånstans runt 20 000 miles eller har jag räknat helt fel.

Vilket flygbolag och rutt rekommenderar ni?
Tack så länge.

Varifrån vill du börja din resa? Arlanda alt. Kastrup
Var är din destination? Singapore
När vill/behöver du resa ut? Mitten/Slutet Februari
När vill/behöver du komma hem? Slutet Februari/Början Mars
Hur länge vill du vara borta? 10-15 dagar
Hur många personer som skall resa? 2 st + bebis
I vilken kabinklass? Business/Ekonomi
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? Dryga 10 000 kr per person
Vad är det viktigaste för dig? Att få ihop tillräckligt med poäng så jag når Gold status på Aegean.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Möjligt om det hjälper mig att nå Gold på en enda resa.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Austrian + Singapore Airlines kombo via Tokyo, kanske?
Det kostar ca 18.100 SEK inkl. skatter per person för vuxna (med stopover i Tokyo).

Screenshot20131003_1.png

http://www.businessclass.se/forum/d...airlines-fran-14-500-sek-inkl.html#post177846

Stockholm-Wien: Austrian i P klass = 750 miles (flat rate)
Wien-Tokyo: Austrian i P klass 5.702 miles
Tokyo-Singapore: Singapore Airlines i D klass (3.324 miles x 200%)

[(750 + 5.702) x 100% + 3.324 x 200%] x 2 = 26.200 miles hos Aegean Miles&Bonus

Aegean Airlines | Earn Miles


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Däremot det är kanske lite påfrestande både för bebisen och för er att resa sådan omväg.
 
Last edited:

frta02

Medlem
Tack Dr Miles! Inser nu att jag skrivit fel, dryga 20 000 kr totalt ligger budgeten på. Därför var jag inne på Business/Economy kombo eller i optimalt något business erbjudande hela vägen.

Kan man kombinera tex Swiss Europa Business deal och sedan åka vidare i Economy ? Optimala vore ju kanske att åka vidare med Swiss men dealen verkar inte gälla till Zurich utan andra Europa städer.
 

Dr. Miles

Expert
Det är bäst att du trycker på "Redigera" texten på ditt första inlägg och ändrar texten på budgeten, så att andra kan ge korrekt råd/tips.
 
Toppen