Senaste nytt

Val av säte på SAS A330 business class 2 vuxna 1 infant

bhen

Medlem
Hei, har bokat tur till New York nästa sommar med Companion ticket i business.
Vi är 2 vuxna och ett litet barn som kommer vara 10månader då.
Vilka platser rekommenderar ni att jag väljer, lønar det sig att ringa SAS å be om å få bassinet, finns det i C-kabinen?
Seatmapen ser ut så här på typ både ut- och hemresa..
Untitled.jpg
 

Roger J

Medlem
Ta mittsätena längst fram. Då får ni plats att natta bebisen på golvet. Alternativt hissar man upp benstöden till max om personalen har anmärkningar på golvlösningen och eftersom det inte finns någon stol framför som begränsar höjden kan man bygga upp lite med kuddar etc.
 

Senator

Moderator
bassinet platser finns på 1A-C och 1G-H och det är inte ovanligt att passagerare som sitter där blir flyttat. Jag tror faktist det inte sitter någon på 1A och 1H nu, men att dessa är blockade för detta.
 

bhen

Medlem
Tack för bra svar. Bokade först mittensäten, ringde så SAS. Senator hade rätt, A och H var blockade för bassinet. Så har fått 1A/B ut och 1G/H hem. Perfekt!
/b
 
Last edited:
Att ta med sig barn i C??? Skoja bara, tänker inte ta upp den diskussionen. :)

Nu har ni ju fått bassinet, men som info så får man inte längre lägga barn på golvet. Det är iaf min erfarenhet efter att ha rest i både Y och C och både shorthaul och longhaul, med sonen som numer är 1,5år. Lite segt eftersom vi har en resa till HKT vid nyår och han åker som infant in lap och han har dragit iväg i storlek...
 
Toppen