Senaste nytt

Ändringar i vintertidtabell 2012 med SAS

Mikael

Medlem
Hur kommer det sig att SAS väljer att inte flyga från ARN till MUC medan man har 4 dagliga flygningar från CPH? Har man kommit överens med LH att inte flyga denna sträcka eller har det att göra med SAS strategi med så få direktlinjer från ARN som möjligt (allt via CPH)?
 

deltamartin

Medlem
Hur kommer det sig att SAS väljer att inte flyga från ARN till MUC medan man har 4 dagliga flygningar från CPH? Har man kommit överens med LH att inte flyga denna sträcka eller har det att göra med SAS strategi med så få direktlinjer från ARN som möjligt (allt via CPH)?

Det står ju i länken att "Stockholm – Munich 1 Daily service CANCELLED", det innebär väl endast att en av de dagliga avgångarna ställs in?
 

Mikael

Medlem
Jag tolkade det som att de har en daglig flygning idag, och att de kommer att ställa in denna. Kanske tolkade fel. Dock så står det på alla andra hur många flygningar per dag/vecka de har, inte bara hur många de drar in.
 

deltamartin

Medlem
Jag tolkade det som att de har en daglig flygning idag, och att de kommer att ställa in denna. Kanske tolkade fel. Dock så står det på alla andra hur många flygningar per dag/vecka de har, inte bara hur många de drar in.

Verkar som att du har rätt, nu är jag lika fundersam som dig om varför det är så!
 

MarcusC

Medlem
Som jag kan se har sas endast en egen daglig flight ARN-MUC vilken man alltså lägger ner?! Jag förstår inte helt strategin, Tysklandslinjer borde ha en bra beläggning bland affärsresenärer, samt mycket LH transfer? Känns nästan som SK "ger" bort revenue/pax till LH. Visst har man väl code share med LH men en viss mix hade vart bättre tycker jag?!. Men som sagt förstår inte riktigt SAS linje strategier...
 

rob74

Medlem
Mikael:17793 skrev:
Hur kommer det sig att SAS väljer att inte flyga från ARN till MUC medan man har 4 dagliga flygningar från CPH? Har man kommit överens med LH att inte flyga denna sträcka eller har det att göra med SAS strategi med så få direktlinjer från ARN som möjligt (allt via CPH)?

Det är ett led i att förbättra för EuroBonus-medlemmarna. Om man flyger SK tur och retur ARN-MUC via CPH så får man 4 kvalificerande flygningar istället för 2...
:p
 
Toppen