Senaste nytt

Ryanair styrs som en diktatur...

NotRyan

Medlem
Enligt Aftonbladets artikel.

Ryanair styrs som en diktatur | Nyheter | Aftonbladet

Jag förstår inte att folk kan boka med det Irländska trailer-trash-bolaget... Även om nu inte precis allting i artikeln skulle vara sant, vilket jag befarar att det faktiskt är, så fattar jag inte hur människor kan vara så urbota korkade att dom faktiskt anlitar dessa gycklare...

Det är ju inte något nytt precis som kommit fram...

Mvh
/NotRyan
 

Alx

Medlem
Ryanair behandlar verkligen personalen på ett fruktansvärt sätt. Det råder det nog inga tvivel om. Det är en sak att hålla kostnaderna till ett minimum. En helt annan att hota, trakassera och hänsynslöst utnyttja människor. Precis som du säger är inget av detta nytt.

Jag tror att du själv svarar på vilka människor som är "så urbota korkade" att de företrädesvis väljer att resa med Ryanair när du refererar till det "Irländska trailer-trash-bolaget". Sen finns det säkerligen en hel del vanliga omedvetna resenärer som helt enkelt inte förstår att Ryanair sällan är billigt men alltid levererar minimalt.
 

pitch

Medlem
Nu är det ju Aftonblaskan, så vi kan ju kanske tro att max 25% är sant.

Till exempel så kommer man till babyskvaller om den där andra prinsessan om man försöker högerknappsscrolla i marginalen.
Hurra, så jävla trovärdigt!
 

sembl

Medlem
Man kan alltid vinkla saker till ens fördel eller nackdel. Bestämmer man sig för att bara visa de dåliga sidor så blir det ju bara negativt.

Något som appliceras på de flesta arbetsplatser bland normala människor är " Om man inte trivs så byter man arbetsgivare" Så dett
 

Jonas C

Medlem
Jag förstår uppriktigt inte varför någon jobbar åt det där bolaget. Vilken ångest många måste ha, stora lån och svältlöner. Skulle för övrigt hellre promenera än att åka med Ryan.

Det handlar nog snarare om att folk blir tvungna att jobba hos dem då det finns ytterst få jobb inom pilotbranschen. Det är i princip bara lågprisbolagen som anställer folk.
 

dino_81

Medlem
Jag förstår inte att folk kan boka med det Irländska trailer-trash-bolaget... Även om nu inte precis allting i artikeln skulle vara sant, vilket jag befarar att det faktiskt är, så fattar jag inte hur människor kan vara så urbota korkade att dom faktiskt anlitar dessa gycklare...

Instämmer.

Men vet också att personer i min omgivning gärna nyttar Ryanair "för att de är sååå billiga" - och dessa personer är inga idioter, tvärtom. Dock väldigt omedvetna och därför ser jag det som en mission att omvända dem till att bli mer medvetna.

Jag har märkt att det fungerar bättre att köra Ryanair-är-sådan-slavdrivare-som-behandlar-sin-personal-som-skit än att försöka omvända dem med mer sakliga argument så som att Nyköping-är-inte-Stockholm eller att Ryanair-lämnar-sina-passagerare-i-sticket-om-det-skiter-sig... :)
 

johisco

Medlem
Min polare som är pilot sa att Ryanair pröjsar bra, bland dom bättre. Men bara till piloter... resten får minsta möjligt. Tycker själv det låter tveksamt men han påstår att det beror på att det krävs duktigt folk för att flyga så tight som de gör.

Sen är Ryanair det bolag som jag... hmm.. nån skrev ovan att han hellre går och jag kan bara hålla med. Förutom att jag föraktar O'Leary så stör jag mig något fruktansvärt på att det alltid går att flyga billigare med någon annan(totalt sett) än att åka med äckelRyan. Och med andra bolag slipper man vara rädd för att bli avkastad, nekad eller på annat sätt blåst. För ett är säkert, det kommer hända om man åker ryan.
 
Toppen