Senaste nytt

Riga - Dela med dig av dina bästa tips

TheEagle

Medlem
Har sökt här på forumet utan att hitta några bra rigatips.
Skall dra dit några dagar i oktober och söker lite bra tips på allt från hotell, restauranger, barer, spa, eller andra roliga saker att hitta på.
Har varit där i jobbet en gång förut men då hann man inte med att utforska staden så mycket så nu skulle några bra tips vara på sin plats.
 
Jag och FruSeaPlanePilot var där en helg för tre år sen för att vila upp och ta det lugnt. Vi hade inga förväntningar på staden utan det väsentliga var att välja ett bra spa. Valet föll på Radisson Blu Hotel Latvija eftersom det har ESPA spa.
Vi var helnöjda med hotellet, fick ett fräscht rum på 20+ våningen med fantastisk utsikt mot gamla stan. Staden var riktigt trevlig, med prisvärda restauranger och konditorier. Vi har varit på många spa genom åren och ESPA spa har världsklass, snyggt inrett och riktigt bra behandlingar.
Hotellbaren i gatuplanet (genomtänkt och djärv inredning) hade happy hour med 80-talspriser, ett glas vin för 15 SEK! Skybaren kan också rekommenderas.
Vi ska dit nästa helg och jag kan uppdatera tråden med restaurangtips och annat sevärt.
 

TheEagle

Medlem
Jag bodde senast på Radisson Blu Daugava Hotel, - Radisson Blu Hotels & Resorts
Bara en kort promenad över bron in till gamla stan. Prisvärt, men kanske inte det charmigaste hotellet. Men fin service och rent.

Ja, där bodde jag när jag var där för en antal år sedan. Det jag kommer ihåg mest var nog frukostbuffén. Nu föll valet på Radisson Blu Elizabete som verkar ha fått bra betyg och ser schysst ut. Sedan kunde man delbetala med poäng vilket passade fint.
 

ulagun

Medlem
Utöver det som redan skrivits så är Konventa Seta, f.d kloster, ett hyfsat alternativ om ni vill bo mitt inne i gamla stan och undvika business hotell såsom Radisson. Rummen varierar både i storlek och standard, så kolla noga.
Glöm inte att prova Riga Balsam. Påstås vara väldigt nyttig och håller en ung. ( fungerade tyvärr inte på fru ulagun :eek: ) Är en korsning mellan Jäger och Gammel Dansk.
Sevärdheterna i Riga avverkar man ganska snabbt.- Om ni har tid så rekomenderar jag en tur, gärna med övernattning, till Sigulda. Tåg eller buss.
Middag på slottet är en prisvärd upplevelse. Likaså linbanan över till medeltidsslottet Turaida.

Sigulda | Lettlands officiella turistportal
 
Toppen