Senaste nytt

Lounger på London City flygplats?

Senator

Moderator
Det finns en lounge vid gaten till BA0001 och BA0003, men annars är det ingen lounge på LCY. Kan enbart användas om man flyger dessa två flighter
 

doc

Medlem
Tanken med flygplatsen är att man inte ska vara där särskilt länge. Standard är att du kan komma till flygplatsen 15 minuter innan avgång om du flyger med handbagage eller 20 minuter innan om du måste checka in bagage. Säkerhetskontrollen är alltid avklarad snabbt. Därför tycker BA att det inte behövs någon lounge, om du inte flyger med BA1 eller BA3 till JFK.
 

TheEagle

Medlem
Tanken med flygplatsen är att man inte ska vara där särskilt länge. Standard är att du kan komma till flygplatsen 15 minuter innan avgång om du flyger med handbagage eller 20 minuter innan om du måste checka in bagage. Säkerhetskontrollen är alltid avklarad snabbt. Därför tycker BA att det inte behövs någon lounge, om du inte flyger med BA1 eller BA3 till JFK.

Tog sjukt lång tid på LCY när jag skulle flyga med BA001. Lång tid i incheckningen för att inte tala om säkerhetskontrollen. Var för jävla seg. Tog nog en timme från att jag kom in på flygplatsen till dess att jag passerat säkerhetskontrollen. För övrigt var flighten underbar.
 
Toppen