Senaste nytt

Fråga gällande SWISS Business Stockholm-Bangkok via Zürich

Gadden

Medlem
Hej!

När Swiss hade sina erbjudanden i somras om att aka ARN-ZRH-BKK-ZRH-ARN i C bokade jag och pa torsdag nästa vecka (3.10) bär det av. :) Eftersom jag bor i Schweiz har jag köpt separat flight för att ta mig till Stockholm.

Nu till min fraga: Pa tillbakavägen (BKK-ZRH-ARN) vill jag avsluta min resa i ZRH och aldrig använda ZRH-ARN-leggen. Kommer jag ända kunna checka in bagage i BKK och hämta ut det i ZRH (maste givetvis be om detta) eller är detta inte tillatet --> jag maste da flyga med handbagage?

Stort tack för svar!
 

Dr. Miles

Expert
Hej!

När Swiss hade sina erbjudanden i somras om att aka ARN-ZRH-BKK-ZRH-ARN i C bokade jag och pa torsdag nästa vecka (3.10) bär det av. :) Eftersom jag bor i Schweiz har jag köpt separat flight för att ta mig till Stockholm.

Nu till min fraga: Pa tillbakavägen (BKK-ZRH-ARN) vill jag avsluta min resa i ZRH och aldrig använda ZRH-ARN-leggen. Kommer jag ända kunna checka in bagage i BKK och hämta ut det i ZRH (maste givetvis be om detta) eller är detta inte tillatet --> jag maste da flyga med handbagage?

Stort tack för svar!
Det beror på hur din bokning ser ut.

T ex om du har bokat LX181 som anländer till Zürich 06:10 och bokat LX1248 från Zürich som avgår 06:50, finns det stor risk att check in agent i Bangkok vägrar att checka in din väska bara till Zürich.

Jag har gjort likadant hos andra flygbolag och ibland fick jag nej när jag hade för kort anslutning.
 

Senator

Moderator
Hej!

När Swiss hade sina erbjudanden i somras om att aka ARN-ZRH-BKK-ZRH-ARN i C bokade jag och pa torsdag nästa vecka (3.10) bär det av. :) Eftersom jag bor i Schweiz har jag köpt separat flight för att ta mig till Stockholm.

Nu till min fraga: Pa tillbakavägen (BKK-ZRH-ARN) vill jag avsluta min resa i ZRH och aldrig använda ZRH-ARN-leggen. Kommer jag ända kunna checka in bagage i BKK och hämta ut det i ZRH (maste givetvis be om detta) eller är detta inte tillatet --> jag maste da flyga med handbagage?

Stort tack för svar!

Hej, du kan be om att få ut den, men det kommer nog bli lite frågor om du är bokat på
23:45 BKK - 06:10 +1 ZRH
LX 181
Operated by SWISS 06:50 ZRH - 09:10 ARN
LX 1248
Operated by SWISS

"Hur tänker du hinna med denna?" :)
 
Jag har gjort likande med Thai. Först åkt MMX-ARN med SAS sedan THai ARN-BKK -BKK-CPH och sen har jag haft en bokning CPH till GOT med SAS som jag aldrig utnyttjat. Det har aldrig varit problem att bara skicka väskorna till CPH. Det har jag bett om vid incheckning i BKK. Det är iofs annat bolag men det borde inte vara något problem. Skälet till denna "manöver" har varit att man tjänar mycket på att börja i Stockholm. Varför vet jag inte men det har handlat om 7000 kr.
 

Gadden

Medlem
OK, tack för era snabba svar! Far bli att resa med handbagage för att vara pa säkra sidan. Man har ju 2x8kg sa ska inte vara nagra problem även efter lite shopping! :)
 

Glenn E

Medlem
Det borde inte vara några problem.
De vill ju inte ha bagage från passagerare på en flight utan att man själv flyger.
Så det enklaste borde ju vara att checka bagaget dit du ska.
Skyll på att du hade ett ärende i Stockholm på ditvägen.
 

agehall

Medlem
Skyll på att du hade ett ärende i Stockholm på ditvägen.

Så om jag har ett möte i Göteborg i eftermiddag är det ok att ta bilen och köra 200km/h dit också? Det här är ett typfall när det kommer att vara svårt att komma undan att ta sista flighten. Om man börjar tala om att man faktiskt inte tänker ta den är det stor risk att Swiss vill ha mellan skillnaden för en biljett som slutar i ZRH istf ARN.
 
Toppen